... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۸ دی ۱۴۰۱ - 8:45 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفیر کره جنوبی، به وزارت امور خارجه احضار شد

معاون وزیر خارجه همچنین اظهارات اخیر رئیس جمهور کره جنوبی در مورد امکان ساخت سلاح هسته ای را مغایر با نص پیمان منع گسترش سلاح هسته ای دانست و خواهان توضیح طرف کره ای در این زمینه شد.

سیاست شرق _ سفیر کره جنوبی در تهران، در پی اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهور این کشور در امارات، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران توسط معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه به وی ابلاغ شد.  

به نقل از ایرنا، رضا نجفی در این دیدار با تشریح روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران با اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس، اظهارات رئیس جمهور کره را دخالت در این روابط دوستانه و موجب تضعیف صلح و ثبات در منطقه دانست.

معاون حقوقی وزیر امور خارجه، خواهان توضیح فوری مقامات کره ای در مورد این اظهارات شد و بر ضرورت اصلاح فوری این رویکرد تاکید کرد.

نجفی با یادآوری رویکرد غیر دوستانه کره جنوبی از جمله در بلوکه کردن منابع بانکی ملت ایران، تاکید کرد که عدم اقدام موثر کره برای حل مشکلات روابط موجب بازنگری طرف ایرانی در روابط دو کشور خواهد شد.

معاون وزیر خارجه همچنین اظهارات اخیر رئیس جمهور کره جنوبی در مورد امکان ساخت سلاح هسته ای را مغایر با نص پیمان منع گسترش سلاح هسته ای دانست و خواهان توضیح طرف کره ای در این زمینه شد.

«یون کانگ هیون»، سفیر کره جنوبی، با ارائه توضیحات برخی مقامات کره‌ای در مورد اظهارات رئیس جمهور کره، تاکید کرد که این اظهارات ارتباطی با روابط ایران و امارات یا کره جنوبی ندارد اما مواضع و انتظارات جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع خود منعکس می‌کند.

به گزارش سیاست شرق، رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار با شیخ محند بن زاید آل نهیان، رئیس امارات عربی متحده، در اظهاراتی مداخله جویانه، ایران را دشمن این شیخ نشین حوزه جنوبی خلیج فارس عنوان نمود.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »