... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - 11:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پس از ۲ بحرینی،۳ شهروند عربستانی نیز اعدام شدند

در حالی که برخی منابع، از سیاسی بودن این اعدام ها خبر می دهند، ولی دولت عربستان در بیانیه خود، جرم یکی از آنها را تجاوز و آدم ربایی اعلام نمود.

سیاست شرق _ وزارت کشور عربستان سعودی چند روز پس از اعدام دو تبعه بحرینی، از اجرای حکم اعدام برای سه شهروند اهل شرق عربستان، که عمدتا شیعه هستند، خبر داد.

در این بیانیه آمده است که احکام اعدام حسين بن علي بن محمد المحيشي، فاضل بن زكي بن حسين أنصيف وزكريا بن حسن بن محمد المحيشي روز یکشنبه، ۱۴ خرداد، در منطقه الشرقیه اجرا شد.

بنا به ادعای وزارت کشور عربستان، این سه نفر دارای تابعیت سعودی بودند، که به یک هسته تروریستی پیوسته بودند، سلاح در اختیار داشتند و در آن  هسته آموزش دیده بودند و به مراکز امنیتی و نیروهای امنیتی حمله کردند و قصد داشتند آنها را بکشند.

در حالی که برخی منابع، از سیاسی بودن این اعدام ها خبر می دهند، ولی دولت عربستان در بیانیه خود، جرم یکی از آنها را تجاوز و آدم ربایی اعلام نمود.

در ۲۹ ماه مه(۸ خرداد) گذشته، وزارت کشور عربستان از اجرای حکم اعدام دو شهروند شیعه بحرینی به اتهام برهم زدن امنیت عربستان و بحرین خبر داد.

وبگاه شبکه خبری نبأ از مخالفان عربستان سعودی با پوشش این خبر از این رویداد به نام «ادامه جنایت نظام سعودی» یاد کرد و نوشت: «اعدام سه نفر دیگر به دلیل ابراز عقیده و بیان».

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »