... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - 10:14 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا: بایدن و شی، روز پنجشنبه گفتگو می کنند

انتظار می رود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رهبر چین روز پنجشنبه با یکدیگر گفتگو کنند.

سیاست شرق _ در بحبوحه تنش های تازه بر سر تایوان و حمله روسیه به اوکراین، انتظار می رود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رهبر چین روز پنجشنبه با یکدیگر گفتگو کنند.

به نقل از رویترز ، جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که مدیریت رقابت اقتصادی بین دو کشور نیز محور این تماس خواهد بود.

این پنجمین تماس بین رهبران چین و آمریکا خواهد بود، این در حالی صورت می‌گیرد که چین هشدارهای شدیدی را به دولت بایدن درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان داده است که پکن آن را قلمرو خود می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه با تایید گزارش فایننشال تایمز (FT) گفت که چین در مورد سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هشدارهای شدیدتری به مقامات آمریکایی داده است.

فایننشال تایمز هفته گذشته گزارش داد که پلوسی قصد دارد در ماه اوت به تایوان سفر کند.

چین فعالیت‌های نظامی خود را در اطراف تایوان افزایش داده است تا به دولت تایوان فشار بیاورد تا حاکمیت چین را بپذیرد. دولت تایوان می گوید ۲۳ میلیون نفر جزیره می توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند و در حالی که خواهان صلح هستند در صورت حمله از خود دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »