... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 5:02 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

احساس امنیت زنان، از محدودیت مصرف الکل در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر

الکل در برخی از کافه‌ها و هتل‌های قطر موجود است، اما فقدان آن نوع مصرف، که معمولاً در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان دیده می‌شود، مشهود است.

سیاست شرق _ بسیاری از هواداران فوتبال از ایده برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در کشور محافظه‌کاری مانند قطر، که در آن فروش مشروبات الکلی بسیار محدود شده است، ابراز نگرانی کرده بودند، اما برخی از هواداران زن فوتبال گفتند که، این امر منجر به تجربه ای امن‌تر در مسابقات شده است.

به نقل از خبرگزاری «رویترز»، خانگ الی مولوسون، یکی از هوادار انگلیس به رویترز گفت: “انتظار مکانی بسیار خطرناک برای زنان را داشتم. فکر نمی‌کردم اینجا امن باشم…، به عنوان یک هوادار مسافر زن، می‌توانم بگویم که احساس امنیت زیادی کرده‌ام.”

 یک زن دیگری که برای مقابله با تبعیض جنسی در فوتبال به نام HerGameToo فعالیت می کند، گفت که پدرش آنقدر نگران بود که او را تا قطر همراهی کرد که مطمئن شود که او در امان خواهد بود، اما معلوم شد که نیازی به همراهی او نبوده است.

این دختر ۱۹ ساله می‌گوید که کمبود الکل باعث شده بود که فضای بازی‌های جام جهانی طور دیگری باشد، اما به نظر او بیشتر جنبه فرهنگی داشت.

او توضیح داد: “من فکر می کنم در واقع به دلیل جامعه ای است که از نظر اجتماعی محافظه کارتر است. من فکر می کنم الکل …، بیشتر به خصومت کمک می کند.”

او ادامه داد: “من خیلی شوخی را دوست دارم، من یک فضای خوب را دوست دارم، شما واقعاً در اینجا آنقدرها از آن استفاده نمی کنید، بسیار متفاوت است، اما با آن بسیار دلپذیرتر، بسیار دوستانه تر است برای خانواده … اما شما دقیقاً همان جوی که در انگلیس دارید را ندارید.”

آریانا گلد، هوادار آرژانتینی، ۲۱ ساله، به رویترز گفت که قبل از سفر به خاورمیانه عصبی بود زیرا نمی دانست چه چیزی در انتظارش است.

او گفت: این واقعا برای زنان خوب است، من به فوتبال علاقه زیادی دارم و زمانی که در کشورم بودم فکر می کردم شاید این (قطر) منطقه ای برای مردان باشد و شاید برای زنان ناراحت کننده باشد، اما نه، من خیلی راحت هستم و این اینجا خیلی خوب است.

الکل در برخی از کافه‌ها و هتل‌های قطر موجود است، اما فقدان آن نوع مصرف، که معمولاً در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان دیده می‌شود، مشهود است.

اما اسمیت، هوادار تیم ملی انگلیس، گفت: “هنوز جو بسیار خوبی است، حتی با وجود اینکه نوشیدنی وجود ندارد و همه عاقل هستند.” “همه به آن ادامه می دهند و همه خوشحال هستند.”

آیا بازیکن ۳۳ ساله شفیلد در قطر احساس امنیت کرده است؟

او گفت: “بله، قطعاً – چون الکل در کار نیست، واقعاً احساس امنیت می کنم.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »