... امروز: سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۲۹ دی ۱۴۰۲ - 1:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دردسر دیگر چین در پی تنش در دریای سرخ

برخی از شرکت‌های لجستیک در حال حاضر کمبود کانتینر در بندر نینگبو-ژوشان در چین را گزارش کرده‌اند که یکی از شلوغ‌ترین بندرهای جهان از نظر تناژ بار است.

سیاست شرق _ تغییر مسیر کشتی های کانتینر‌بر از کانال سوئز به دماغه امید‌‌ نیک ( در آفریقای جنوبی )، برای صادر کنندگان چینی دو هفته بیشتر طول خواهد کشید و این به معنای کمبود کانتینر در بنادر مبدا و مقصد خواهد بود.

به نقل از بلومبرگ، تغییر مسیر کشتی‌ها از دریای سرخ – کوتاه‌ترین مسیر آسیا به اروپا از طریق کانال سوئز – در اطراف دماغه امید نیک  می‌تواند دو هفته به برنامه‌های حمل‌ونقل اضافه کند و ظرفیت جهانی کانتینرهای جهانی را کاهش داده و زنجیره‌های تامین را قطع کند ‌، زیرا بازگشت کشتی‌ها طولانی‌‌تر خواهد شد.

این روند احتمالاً به معنای تاخیر برای کالاهایی است که قرار است در ماه آوریل یا می به قفسه های فروشگاه ها برسد.

به گفته BMI، یک شرکت تحقیقاتی صنعتی، برخی از شرکت‌های لجستیک در حال حاضر کمبود کانتینر در بندر نینگبو-ژوشان در چین را گزارش کرده‌اند که یکی از شلوغ‌ترین بندرهای جهان از نظر تناژ بار است.

چین به همراه روسیه، به قطعنامه پیشنهادی ژاپن و آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد، رای ممتنع داد، تا بهانه ای برای حملات نظامی گسترده آمریکا و انگلیس به انصارالله یمن باشد. مسئله ای که تنش در دریای سرخ را افزایش داده است.

انصارالله یمن، پیش از این اعلام کرده بود که، فقط به کشتی های اسرائیلی و یا عازم بنادر اسرائیل حمله خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »