... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - 7:13 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: آمریکا، سامانه ضد پهپاد به قطر می فروشد

قطر در مذاکرات هسته ای ایران و روابط با افغانستان، نقش مهمی را در جهت منافع واشنگتن ایفا می کند.

سیاست شرق _ پنتاگون اعلام کرد، وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی سامانه ضد پهپاد به قطر را در قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار تایید کرده است.

به نقل از رویترز ، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که روز سه شنبه، آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون، کنگره را از فروش احتمالی این سامانه مطلع کرد.

فروش احتمالی این سامانه پس از آن صورت می گیرد که جو بایدن، رئیس جمهور، در اوایل سال جاری، قطر را به عنوان «متحد اصلی ایالات متحده غیر ناتو» معرفی کرد و موقعیت ویژه ای را به این کشور کوچک و در عین حال کلیدی در منطقه خلیج فارس اعطا کرد.

بایدن در ماه ژانویه گفت: “قطر یک دوست خوب و شریک قابل اعتماد و توانمند است. و من به کنگره اطلاع می دهم که قطر را به عنوان متحد اصلی غیر ناتو معرفی خواهم کرد تا اهمیت روابط ما را نشان دهد.” وی با امیر قطر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ملاقات کرد.

قطر در مذاکرات هسته ای ایران و روابط با افغانستان، نقش مهمی را در جهت منافع واشنگتن ایفا می کند.

پنتاگون می گوید، پیشنهاد فروش این سامانه، توانایی قطر برای مقابله با تهدیدات ناشی از هواپیماهای بدون سرنشین بهبود می‌بخشد.

این بیانیه می افزاید که فروش و بهره برداری از این سیستم دفاعی، مستلزم حضور مستشاران نظامی و ۱۵ نماینده پیمانکار آمریکایی به قطر به مدت پنج سال برای حمایت از فعالیت های میدانی، آموزشی و عملیاتی خواهد بود.

علیرغم تایید وزارت امور خارجه، این اطلاعیه نشان نمی دهد که قراردادی امضا شده است یا مذاکرات برای نهایی شدن آن به نتیجه رسیده است.

کشور قطر، میزبان بزرگترین پایگاه هوایی العدید آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »