... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 0:11 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

بلومبرگ: کابینه اسراییل، فعالیت دفاتر شبکه «الجزیره» قطر را ممنوع کرد

بر اساس دستورات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و شلومو کرعی، وزیر ارتباطات و با تایید موساد، شاباک و وزارت جنگ و موافقت مشاور قضایی دولت، روز جمعه، کابینه با توقف فعالیت شبکه الجزیره در دوره جنگ غزه، موافقت کرد.

سیاست شرق _ کابینه رژیم صهیونیستی، دستور تعطیلی تمام دفاتر شبکه «الجزیره» قطر را در اسرائیل، صادر کرد.

به نقل از بلومبرگ، کابینه رژیم صهیونیستی، با ادعای آسیب‌زدن و زیان‌بار بودن شبکه الجزیره برای امنیت داخلی اسرائیل، دستور فوری برای تعطیلی تمام دفاتر این شبکه در اسرائیل صادر کرد.

وزارت ارتباطات رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس دستورات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و شلومو کرعی، وزیر ارتباطات و با تایید موساد، شاباک و وزارت جنگ و موافقت مشاور قضایی دولت، روز جمعه، کابینه با توقف فعالیت شبکه الجزیره در دوره جنگ غزه، موافقت کرد.

به گفته مقامات اسراییلی، بستن شبکه الجزیره به این دلیل است که این شبکه به دشمن کمک می‌کند و تبلیغاتی را در خدمت به حماس به زبان عربی و انگلیسی برای دنبال کنندگان این شبکه در سرتاسر جهان ارائه می‌کند. همچنین اطلاعات حساسی را به دشمنان ما منتقل می‌کند. اسرائیل در جنگ است و ما به هیچ وجه اجازه پخش گزارشاتی را که به امنیت‌مان لطمه می‌زند، نمی‌دهیم.

در ادامه آمده است: قوانینی که کابینه تصویب کرده است اکنون به ما اجازه بستن کانال‌ها و مصادره تجهیزات و گرفتن کارت خبرنگاران و روزنامه نگارانی را می‌دهد که امنیت ما را طی جنگ هدف قرار می‌دهند.

کرعی گفت: خبرنگاران شبکه الجزیره محتوای تحریک آمیزی را علیه اسرائیل و به نفع حماس و در خصوص تشویق به خشونت علیه اسرائیل ارائه می‌کنند.

بر اساس گزارشات رسانه‌های عبری موضوع بستن شبکه الجزیره در نشست جدید و قریب الوقوع کابینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بعد از تصویب نهایی کرعی دستور توقف پخش شبکه الجزیره در اراضی اشغالی را امضا خواهد کرد.

انتهای پبام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »