... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - 8:59 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آناتولی: اتخاذ تدابیر امنیتی شدید ترکیه در مرز ایران

نیروهای امنیتی ترکیه تدابیر امنیتی شدیدی برای مقابله با مهاجرتهای غیرقانونی در مرز وان با ایران اتخاذ کرده‌اند.

سیاست شرق _ نیروهای امنیتی و مرزبانی ترکیه برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، فعالیت قاچاقچیان و تروریست‌ها در استان وان واقع در مرز ایران تدابیر امنیتی را به بالاترین سطح رسانده‌اند.

به نقل از آناتولی ، نیروهای امنیتی با اقدامات احتیاطی مختلف در وان که طولانی‌ترین مرز با ایران را دارد، با فعالیت‌های گشت زنی خود خط مرزی را به طور مداوم کنترل می‌کنند. آنان با استفاده از دوربین‌های حرارتی، حسگرهای حساس به حرکت، دوربین‌های دید در شب و هواپیماهای بدون سرنشین، منطقه را تحت نظر دارند.

بنا به همین گزارش، در حالی که کماندوها، ژاندارمری، پلیس عملیات ویژه و گاردهای امنیتی به صورت شبانه روزی در خط مرزی خدمت می‌کنند، تیم‌های فرماندهی گارد ساحلی نیز در دریاچه وان با قایق به گشت زنی می‌پردازند.

به گفته مقامات محلی استان وان، تاکنون چهل کیلومتر از ساخت دیوار امنیتی ۲۹۵ کیلومتری خط مرزی استان وان به پایان رسیده و ۲۳۳ کیلومتر نیز خندق حفر شده است.

همچنین، اقدامات انجام شده در سال جاری از تردد ۴۷ هزار و ۴۰۳ مهاجر غیرقانونی از مرزها جلوگیری شده و نیروهای امنیتی ۶۸۰۵ تن از آنان را دستگیر کرده و به مرکز استرداد مهاجران تحویل داده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »