... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - 8:01 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0
برای تحویل هواپیماهای جنگی این کشوربه اوکراین؛

آمریکا، پیشنهاد لهستان را رد کرد!

بلینکن: ایده پرواز هواپیماهای جنگنده MIG-29 به یک پایگاه هوایی ایالات متحده در آلمان برای انتقال به اوکراین فاقد یک «منطق اساسی» واضح بود.
جنگنده میگ ۲۹ ساخت روسیه

سیاست شرق _ مقامات ایالات متحده ، پیشنهاد لهستان را برای انتقال جنگنده های میگ ۲۹ این کشور به اوکراین را از طریق ناتو یا آمریکا رد کردند.

به نقل از نیویورک تایمز، تعهد جو بایدن برای دور نگه داشتن ایالات متحده از درگیری مستقیم با نیروهای روسی در این هفته با آزمایش غیرمنتظره ای روبرو شد، زمانی که لهستان با پیشنهاد تحویل مجموعه جنگنده های قدیمی MIG ساخت روسیه خود برای انتقال نهایی به اوکراین، مقامات آمریکایی را غافلگیر کنند.

نه لهستان و نه ایالات متحده نمی خواهند خود – یا ناتو – را هدف روسیه قرار دهند. و با ارائه جنگنده های MIG از خط خطوط قرمز پوتین عبور کنند.

اما این پیشنهاد با مشکل همراه بود: لهستان از دادن مستقیم MIGها به اوکراین خودداری کرد. این قرارداد تنها در صورتی پیش خواهد رفت که ایالات متحده و ناتو این انتقال را انجام دهند و سپس ناوگان لهستان را با جت های جنگنده ساخت آمریکا جایگزین کنند. 

ایالات متحده که از این پیشنهاد چشم پوشید و استقبالی از آن نکرد.

 رهبران لهستان که از خشمگین شدن روسیه و شاید حمله به پایگاه هوایی که MIGها در آنجا مستقرند، بیمناک بودند، مشکل تبدیل شدن به “همکاری” در جنگ را به واشنگتن و دیگر متحدانش در ناتو واگذار کردند.

پنتاگون سه شنبه شب این ایده را رد کرد و گفت که با ایالات متحده مشورت نشده است. مقامات پنتاگون گفتند که اواخر روز چهارشنبه، لوید جی آستین سوم، وزیر دفاع، کل این ایده را به خطر انداخته بود و در یک تماس تلفنی به همتای لهستانی خود گفت که انتقال پیشنهادی MIG یک پیشنهاد مرده است.

جان اف کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: «انتقال هواپیماهای جنگی ممکن است با یک گام تشدیدکننده اشتباه گرفته شود.

هرچند متحدان اوکراین ۱۷۰۰۰ سلاح ضد تانک در ۶ روز ارائه خواهند کرد و سلاح های سایبری خود را بر روی اهدافی از روسیه تمرین خواهند کرد، اما آنها خطر یک جنگ خطرناک را بر فراز آسمان اوکراین نخواهند پذیرفت، زیرا در ذهن بسیاری، آنها را به طور کامل وارد جنگ خواهند شد‌.

آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، گفت که پرواز هواپیماهای جنگنده MIG-29 به پایگاه هوایی ایالات متحده در آلمان برای انتقال به اوکراین فاقد یک «منطق اساسی» واضح است.
آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا

این تمایز روز چهارشنبه، زمانی که وزیر امور خارجه آنتونی جی. بلینکن، که در ابتدا به نظر می رسید تا حدودی نسبت به این ایده که لهستان هواپیماهای خود را به اوکراین بدهد، ابراز علاقه کرده بود، مطرح شد، که گفته بود که ایده پرواز هواپیماهای جنگنده MIG-29 به یک پایگاه هوایی ایالات متحده در آلمان برای انتقال به اوکراین فاقد یک «منطق اساسی» واضح بود.

بلینکن طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «چشم انداز جت های جنگنده در اختیار دولت ایالات متحده که از پایگاه ناتوی ایالات متحده در آلمان برای پرواز به حریم هوایی مورد رقابت با روسیه بر فراز اوکراین پرواز می کنند، نگرانی های جدی را برای کل ائتلاف ناتو ایجاد می کند».

سپس او به این نقطه اشاره کرد: “هدف ما پایان دادن به جنگ، نه گسترش آن – از جمله گسترش بالقوه آن به قلمرو ناتو است.”

مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، پذیرفتند که فشار سیاسی بر آنها برای انعقاد توافقی برای قرار دادن خلبانان اوکراینی در کابین خلبان بسیار زیاد است. در حالی که نیروی هوایی روسیه تاکنون عملکرد ضعیفی داشته است، با این حال توانایی اوکراین برای رقابت در آسمان با ناوگان کنونی خود محدود است – و احتمالاً زمانی که روسیه دفاع هوایی پیشرفته خود را عملیاتی کند ، کاهش می یابد.

انتهای پیام/.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »