... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اقتصادی ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - 11:38 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

خبرگزاری امارات: فرودگاه بین المللی دبی، در نیمه اول ۲۰۲۳، پذیرای ۴۱.۶ میلیون مهمان است

دبی بین‌المللی از طریق بیش از 91 خط هوایی بین المللی به 257 مقصد در 104 کشور متصل است.

سیاست شرق _ فرودگاه بین‌المللی دبی، در شش ماهه اول ۲۰۲۳، پذیرای ۴۱.۶ میلیون میهمان بود که کمی بیش از ۱۰۰ درصد در مقایسه با ترافیک ثبت شده در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ بود.

به نقل از خبرگزاری دولتی امارات (وام)، فرودگاه بین‌المللی دبی، عملکرد قوی در طول سه ماهه دوم ثبت کرد که طی آن ترافیک مسافری با ۴۲.۷ درصد افزایش سالانه به ۲۰.۳ میلیون رسید. ماه می با ۶.۹ میلیون مهمان شلوغ ترین ماه در سه ماهه دوم بود.

پل گریفیث، مدیر عامل انگلیسی فرودگاه‌های دبی، گفت: « نیمه اول سال، برای فرودگاه بین‌المللی دبی، بسیار پربار و تعداد مهمانان رو به افزایش یافته، که ما به آن افتخار می‌کنیم.

عملکرد چمدانی فرودگاه بین‌المللی دبی نیز، افزایش یافت، امسال تاکنون، تقریباً ۳۷.۲ میلیون چمدان را بدون به خطر انداختن تحویل چمدان به مشتریان جابجا کرده است، ۹۲ درصد از کل چمدان‌ها ظرف ۴۵ دقیقه به مشتریان تحویل داده شده است.

کشور هند همچنان به عنوان برترین کشور مقصد دبی بین‌المللی از نظر ترافیک، با ۶ میلیون مهمان در نیمه اول، پیشتاز است و پس از آن عربستان سعودی با ۳.۱ میلیون مهمان و بریتانیا با ۲.۸ میلیون مهمان قرار دارند. سایر مقاصد پیشرو عبارتند از پاکستان (۲ میلیون مهمان)، ایالات متحده (۱.۸ میلیون مهمان)، روسیه (۱.۳ میلیون مهمان) و آلمان (۱.۲ میلیون مهمان).

لندن با ۱.۷ میلیون مهمان، بمبئی (۱.۲ میلیون مهمان) و ریاض (۱.۲ میلیون مهمان) در رتبه سوم قرار دارند.

دبی بین‌المللی از طریق بیش از ۹۱ خط هوایی بین المللی به ۲۵۷ مقصد در ۱۰۴ کشور متصل است.

فرودگاه بین المللی دبی ، فرودگاه اصلی شهر دبی در کشور امارات واقع شده است ، این فرودگاه پر رفت و آمد ترین فرودگاه جهان از نظر جا به جایی مسافران بین المللی ، سومین فروگاه پر رفت و آمد جهان از نظر شمار مسافران و ششمین فرودگاه پر رفت و آمد از نظر جا به جایی بار در جهان می باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »