... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 12:21 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
همزمان با روز جهانی قدس؛

حمله نیروهای اسرائیلی به فلسطینیان در مسجدالاقصی

این درگیری ها ساعاتی قبل از آخرین نماز جمعه ماه رمضان که انتظار می رود ده ها هزار فلسطینی در آن شرکت کنند، رخ داده است.

سیاست شرق _ بامداد امروز و همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با یورش به صحن مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی، ۴۲ فلسطینی را مجروح کردند.

به نقل از الجزیره، ده ها پلیس اسرائیل از دروازه غربی در دیوار غربی مسجد به حیاط مسجد یورش بردند.

محمد الفتیانی، سخنگوی هلال احمر فلسطین در بیت المقدس، با اشاره به اینکه بیشتر مجروحانی که کادر پزشکی موفق به رسیدن به آنها شده اند، جراحات وارده در قسمت بالایی بدن بوده است، گفت: نیروهای هلال احمر برای رسیدگب به مصدومان مشکل دارند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که ده ها فلسطینی در جریان درگیری ها در داخل مسجد الاقصی مجروح شدند.

وی افزود: «۲۲ نفر از آنها به بیمارستان المکاصد (در بیت المقدس) منتقل شدند و بقیه بصورت سرپایی مداوا شدند.

در بیانیه هلال احمر فلسطین آمده است که پلیس رژیم صهیونیستی مرتکب تخلفات متعددی از جمله ممانعت از ورود کادر پزشکی به مسجد الاقصی در ابتدای درگیری و ضرب و شتم یک امدادگر شده است.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای پلیس اسرائیل پس از تهاجمی که بیش از دو ساعت به طول انجامید، از طریق دروازه غربی در دیوار غربی مسجد از صحن های مسجد الاقصی عقب نشینی کردند.

به گفته شاهدان عینی، سحرگاه امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، هزاران فلسطینی با سردادن شعار و فریاد وارد مسجد الاقصی شدند.

مسجدالاقصی از ابتدای ماه مبارک رمضان شاهد درگیری های متعددی بین پلیس اسرائیل و جوانان فلسطینی بوده است.

صف‌هایی از مردان و زنان در مقابل پاسگاه قلندیه به صف شده‌اند که در انتظار مجوز ورود به قدس اشغالی برای انجام مراسم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در میان گسترش نیروهای اشغالگر در منطقه هستند. ایست بازرسی که دو قسمت شهر قدس را از کرانه باختری جدا می کند.

نیروهای اشغالگر معمولاً ایست بازرسی قلندیه را به روی تردد وسایل نقلیه می بندند و فقط به فلسطینیانی که شرایط آن را دارند اجازه ورود می دهند تا با پای پیاده از این ایست بازرسی عبور کنند.

ساکنان فلسطینی کرانه باختری برای ورود به بیت المقدس از طریق پست های بازرسی مستحکم نظامی که در چندین نقطه در اطراف شهر ایجاد شده اند، نیاز به مجوزهای ویژه از سوی مقامات اسرائیلی دارند.

شایان ذکر است که پلیس اسرائیل به طور دائم در منطقه دروازه غربی مستقر است. این درگیری ها ساعاتی قبل از آخرین نماز جمعه ماه رمضان که انتظار می رود ده ها هزار فلسطینی در آن شرکت کنند، رخ داده است.از سویی دیگر پلیس رژیم صهیونیستی از استقرار هزاران نفر از اعضای خود در شهر قدس اشغالی به مناسبت آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان خبر داد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »