... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
ورزشی ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - 9:34 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

درخشش دختران خوزستانی در انتخابی تیم‌ملی «او_اسپورت»

تیم خوزستان  نیز به سرپرستی و مربیگری دنیا قابضی موفق به کسب این عناوین شد. وی سرداور مسابقات انتخابی تیم‌ملی او اسپورت نیز بود.
درخشش دختران خوزستانی در انتخابی تیم‌ملی او اسپورت

سیاست شرق _ دختران خوزستانی در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی او اسپورت، به هفت مدال دست یافتند.

به نقل از ایسنا، مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی او اسپورت، از دوم تا چهارم شهریورماه در بخش پسران و دختران در ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵ استان از جمله خوزستان در این رقابت‌ها شرکت داشتند که در نهایت نیز رزمی کاران خوزستانی به چهار مدال طلا، یک نقره و دو نشان برنز رسیدند.

زهرا لیموچی و آیدا مرادی در رده سنی بزرگسالان، تارا البرزی در رده سنی جوانان و آیدا زمانپور در رده سنی نوجوانان بر سکوی اول ایستادند.

همچنین نرگس شریفی در رده سنی جوانان به مقام دومی رسید و مهناز الماسی و سمیرا موسوی هر دو در رده سنی جوانان به عنوان سومی دست پیدا کردند.

تیم خوزستان  نیز به سرپرستی و مربیگری دنیا قابضی موفق به کسب این عناوین شد. وی سرداور مسابقات انتخابی تیم‌ملی او_اسپورت نیز بود.

تیم‌ملی او اسپورت خود را برای مسابقات قهرمانی جهانی در شهر مسکو روسیه آماده می کند.

با ورزش «او _ اسپرت» آشنا شوید

به گزارش سیاست شرق، ورزش «او-اسپرت» برند تجاری ورزش‌های پارسیان اصیل است که از مخفف واژه اوریجنال پرشین اسپرت یعنی ورزش های پارسیان اصیل آمده است که در سال ۱۳۷۸ توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش های رزمی ایران و جهان در همدان پایه گذاری شده و در سال ۱۳۸۵ توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، رشته او-اسپرت شناسایی و به رسمیت شناخته و فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. 

اين رشته شامل ۳۰ درصد ورزش هاي ساحلي(تركيب مچ اندازي، شنا و دويدن همراه با عبور از موانع در ساحل)، ۴۰ درصد ورزش هاي هنري(تركيب مهارت هاي سرعتي رقابتي و عبور از موانع همراه با حركات آكروباتيك و مهارتهاي ذهني) و ۳۰ درصد ورزش هاي مبارزه اي(نبرد آزاد، نبرد تركيبي و نيمه آزاد) است.
اين رشته ورزشي با استفاده از واژگان پارسي و نام هاي باستاني شهرهاي ايران از قبيل آماداي، اهمتان، ايساتيس، كاسپين، آكسايا، اوكسيان و اسپدان تكنيك ها و رشته هاي تحت پوشش آن نامگذاري شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »