... امروز: پنجشنبه - ۰۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - 1:26 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

پارلمان پاکستان، عمران خان را برکنار کرد

عمران خان اولین نخست وزیر پاکستان در تاریخ این کشور شد که با رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شده است.

سیاست شرق _ پارلمان پاکستان پس از هفته‌ها تنش سیاسی در این کشور بامداد یکشنبه ۲۱ فروردین با رای عدم اعتماد به عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، او را برکنار کرد.

دست‌کم ۱۷۴ نفر از ۳۴۲ عضو پارلمان پاکستان پس از ۱۲ ساعت بحث و جدل و کشمکش که تا بعد از نیمه شب ادامه یافت، رای به برکناری عمران خان دادند.

رای‌گیری دقایقی بعد از استعفای رئیس پارلمان پاکستان انجام شد در حالی که او علی‌رغم حکم دیوان عالی پاکستان تمام روز مانع انجام آن شده بود.

به این ترتیب عمران خان اولین نخست وزیر پاکستان در تاریخ این کشور شد که با رای عدم اعتماد از قدرت برکنار شده است. این در حالی است که تنها راه پیش‌بینی شده در قانون اساسی پاکستان برای برکناری رئیس دولت، استیضاح نخست‌وزیر و عدم رأی اعتماد به اوست.

برکناری عمران خان همچنین به این معناست که هیچ نخست وزیری در تاریخ پاکستان که مملو از ترور و کودتای نظامی است، دوره کامل ریاست خود بر دولت را به اتمام نرسانده است.

همزمان با شروع جلسه رای گیری برای عزل عمران خان، اسد قیصر، رئیس پارلمان پاکستان و قاسم سوری، معاون وی استعفای خود را از سمت‌هایشان اعلام کردند.

رئیس پارلمان پاکستان درباره دلیل استعفای خود که منجر به خالی ماندن صندلی وی شد گفت که «نمی‌تواند در توطئه خارجی با هدف برکناری خان شرکت کند».

همچنین خالد جاوید، دادستان کل پاکستان نیز استعفای خود را از سمت خود اعلام کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »