... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - 8:10 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

سفر بلینکن به عربستان سعودی با پیشنهاد آتش بس در غزه

بلینکن: دولت بایدن پیش نویس قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است که در آن خواستار «آتش بس فوری مرتبط با آزادی گروگان ها» در نوار غزه شده است.

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا، در سفر به عربستان سعودی، با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی و پس از آن با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، در روز چهارشنبه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت بایدن پیش نویس قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است که در آن خواستار «آتش بس فوری مرتبط با آزادی گروگان ها» در نوار غزه شده است.

این ششمین سفر او به خاورمیانه از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۱۵ مهر ۱۴٠۲( اکتبر۲٠۲۳) است، در حالی که به موازات این سفر، مذاکراتی در قطر انجام می شود، جایی که میانجی ها برای سومین روز، برای تضمین آتش بس تلاش می کنند،اما نشانه های اندکی از توافق قریب الوقوع وجود دارد.

بلینکن در شبکه ایکس(X) نوشت:«خوب، در واقع، ما در واقع قطعنامه‌ای داریم که در حال حاضر ارائه کرده‌ایم که در شورای امنیت سازمان ملل متحد است که خواستار یک آتش‌بس فوری مرتبط با آزادی گروگان‌ها است، و ما بسیار امیدواریم که کشورها از آن حمایت کنند.»

بلینکن در عربستان، با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی و سپس با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، در اولین مرحله از سفر منطقه ای که شامل مصر و سپس اسرائیل می شود، گفتگو کرد.

ایالات متحده، حامی اصلی اسرائیل، قبلاً به دفعات متعدد، در شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از درخواست این سازمان جهانی برای برقراری آتش بس فوری در سرزمین فلسطین، از وتوی خود استفاده کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »