... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - 10:49 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

قرارداد تسلیحاتی کویت با ترکیه، برای خرید پهباد

این نوع هواپیما علاوه بر ارائه اطلاعات اطلاعاتی، قابلیت فنی بالایی در انجام ماموریت های شناسایی، هدف قرار دادن و پشتیبانی از عملیات نظامی دارد و قابلیت حمل انواع تسلیحات از جمله موشک های هدایت لیزری و بمب های هوشمند را دارد.

سیاست شرق _ مرکز ارتباطات دولتی کویت از انعقاد قرارداد تسلیحاتی بین این کشور و ترکیه، برای خرید سامانه پهپاد بیرقدار( Bayraktar TB2) به ارزش ۳۶۷ میلیون دلار خبر داد.

به نقل از « الرای »، مرکز ارتباطات دولتی گفت: این معامله در جلسه هیئت وزیران مطرح گردید و شامل:

  • سیستمی از هواپیماهای بدون سرنشین
  • نگهداری و تدارکات لازم
  • تامین قطعات
  • تجهیزات پشتیبانی و آزمایش های زمینی
  • آموزش خلبانان و تکنسین های کادر ملی
  • ایجاد سیستم شبیه سازی (SIMULATOR) با ارائه پشتیبانی فنی به مدت ۳ سال.
  • تجهیز امکانات ویژه این هواپیماها که شامل تسلیح این هواپیماها – تجهیزات جنگ الکترونیکی – ایستگاه های سیار کنترل زمینی سازگار با استانداردهای ناتو می باشد.

ارائه کلیه بولتن های فنی توسعه یافته (همه به روز رسانی های این سیستم و لوازم جانبی آن)

مرکز ارتباطات اعلام کرد که کویت بیست و هشتمین کشوری در جهان است که قرارداد خرید این سامانه هواپیما برای پیوستن به سامانه دفاعی و نظامی خود را با هدف ارتقای توان دفاعی ارتش کویت منعقد کرده است.

بنا به همین گزارش، این نوع هواپیما علاوه بر ارائه اطلاعات اطلاعاتی، قابلیت فنی بالایی در انجام ماموریت های شناسایی، هدف قرار دادن و پشتیبانی از عملیات نظامی دارد و قابلیت حمل انواع تسلیحات از جمله موشک های هدایت لیزری و بمب های هوشمند را دارد.

وزارت دفاع کویت اعلام کرد: این نوع هواپیما، یکی از بهترین پهبادها و در جولای ۲۰۱۹ در کویت آزمایش شد و رکورد پرواز ۲۷ ساعت و ۳ دقیقه بدون وقفه در شرایط سخت آب و هوایی مانند دمای بالا، باد و طوفان شن را به دست آورد.»

ابن پهباد همچنین کاربردهای متعددی دارد، با طول ۶.۵ متر، عرض ۱۲ متر، قابلیت پرواز با حداکثر بار ۶۵۰ کیلوگرم، برد تا ۱۵۰ کیلومتر دارد. سرعت آن ۷۰ گره دریایی (۱۳۰ کیلومتر) و قابلیت پرواز برای بیش از ۲۴ ساعت بدون فرود را دارد.

کویت بیست و هشتمین کشور در جهان است که پس از در اختیار داشتن برخی از کشورها از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، قراردادی را برای خرید چنین پهپادی منعقد می کند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »