... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ دی ۱۴۰۲ - 10:32 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

رهبر اپوزیسیون کره جنوبی، توسط چاقو، مجروح شد

مظنون با تعدادی کاغذی که نام لی روی آن بود، به وی نزدیک شد، از او امضا خواست، ولی به جلو خم شد و با چاقو به گردن لی ضربه زد.

سیاست شرق _ به گفته مقامات کره جنوبی، لی جائه میونگ، رهبر حزب دموکرات، اپوزیسیون کره جنوبی، روز سه شنبه توسط مردی، به بهانه درخواست امضاء، وی را از ناحیه گردن مورد ضربات چاقو قرار داد.

به نقل از رویترز، چیل سونگ سخنگوی حزب دموکرات، به خبرنگاران گفت که لی ۵۹ ساله به سرعت به بیمارستان منتقل شد و در آنجا تحت عمل جراحی برای ترمیم رگ خونی اصلی قرار گرفت، که حال وی در حال بهبودی و در بخش مراقبت های ویژه قرار دارد.

وی این حمله را که هفته ها قبل از انتخابات پارلمانی در آوریل برگزار می شود، محکوم کرد و آن را “ترور سیاسی” خواند.

لی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ با اختلاف اندکی شکست خورد و به اتهام رشوه خواری محاکمه می شود، در جنوب شهر بوسان هنگام بازدید از محل فرودگاه جدید پیشنهادی و صحبت با خبرنگاران و حامیان خود، مورد حمله قرار گرفت.

مظنون با تعدادی کاغذی که نام لی روی آن بود، به وی نزدیک شد، از او امضا خواست، ولی به جلو خم شد و با چاقو به گردن لی ضربه زد.

لی نیز، تلو تلو تلو خورد و به میان جمعیت پشت سرش، به زمین افتاد. عکس‌ها او را روی زمین با چشمان بسته و خونریزی نشان می‌داد و دستمالی به گردنش گرفته بود.

لی پس از دریافت درمان اضطراری در بوسان، با هواپیما به سئول منتقل شد و دو ساعت در بیمارستان دانشگاه ملی سئول تحت عمل جراحی قرار گرفت.

فیلم ویدئویی نشان داد که ضارب به سرعت توسط مقامات حزب و افسران پلیس دستگیر شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »