... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - 11:01 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

عقب نشینی نتانیاهو از اظهارات خود علیه ایران در سازمان ملل

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفته است که این عبارت، به اشتباه تهدید معتبر هسته‌ای خوانده شد و نتانیاهو به متن اصلی سخنرانی خود پایبند است.

سیاست شرق _ دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، جمعه شب در اطلاعیه‌ای از اظهارات بنیامین نتانیاهو، علیه ایران در سازمان ملل متحد، عقب‌نشینی کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نتانیاهو پس از مدت کوتاهی بعد از سخنرانی وی در سازمان ملل متحد اعلام کرد که وی دچار اشتباه لفظی شده و به جای «تهدید معتبر نظامی» برای ایران، که در متن سخنرانی او آمده به اشتباه از عبارت «تهدید معتبر هسته‌ای» استفاده کرده است.

نتانیاهو در ادامه اتهامات بی پایه و اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران، این بار در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی و وجود یک «تهدید معتبر هسته‌ای» علیه ایران شده بود.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفته است که این عبارت، به اشتباه تهدید معتبر هسته‌ای خوانده شد و نتانیاهو به متن اصلی سخنرانی خود پایبند است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان این نشست در ادامه لفاظی‌هایش علیه ایران و با هدف ترغیب هم‌پیمانان غربی خود برای تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، مدعی شد: هشت سال پیش قدرت‌های غربی قول دادند که تحریم‌ها را دوباره علیه ایران اعمال کنند اما امروز توافق هسته‌ای را زیر پا می‌گذارد و خبری از این تحریم‌ها نیست.

نتانیاهو همچنین در تلاش برای ایران هراسی، ادعا کرد: ایران به صرف میلیاردها دلار برای تسلیح گروه‌هایی در خاورمیانه و گسترش تروریسم ادامه می‌دهد و این کشور همچنان خطوط کشتیرانی بین‌المللی را تهدید می‌کند و به باج‌گیری هسته‌ای می‌پردازد.

وی همچنین با هدف غیر صلح آمیز جلوه دادن برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، گفت: برای توقف اهداف هسته‌ای ایران باید تحریم‌ها دوباره اعمال شود و من تمام تلاشم را برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای انجام خواهم داد. باید شهامت داشته باشیم تا جلوی خواسته‌های هسته‌ای ایران را بگیریم.

درحالی نتانیاهو دوباره اتهام تکراری و بی پایه و اساس خود مبنی براینکه ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است را در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تکرار کرد که پیشتر نهاد اطلاعاتی آمریکا اذعان کرد که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست.

یک ارزیابی اطلاعاتی انجام شده از سوی ایالات متحده در ۲۰ تیر ماه سال جاری مشخص کرد که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست.

درحالی این نهاد اطلاعاتی آمریکا اذعان کرده است که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست که پیشتر جویش کرونیکل رئیس پیشین سازمان جاسوسی سیا نیز به این موضوع اعتراف کرده بود.

همچنین جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز ۱۷ اسفند گذشته در گزارش سالانه خود ، اذعان کرد تهران در حال حاضر فعالیتی برای تولید سلاح هسته‌ای انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »