... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - 9:07 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نتایج انتخابات چهار حوزه آبادان، قم، ملایر و رشت اعلام شد

با پایان یافتن فرآیند اخذ رای، شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور صورت گرفت که در چهار حوزه آبادان، قم، ملایر و رشت به صورت الکترونیک رای گیری انجام و نتایج آن اعلام شد.

سیاست شرق _ سخنگوی ستاد انتخابات کشور، آخرین نتایج شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری را اعلام کرد.

به نقل از ایرنا، محسن اسلامی صبح شنبه (۱۲ اسفندماه) در قرائت اطلاعیه ۳۴ وزارت کشور گفت: پس از شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور، نتایج حوزه‌های مختلف کشور دریافت و نمایندگان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌ها معرفی شدند.


فرایند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور صبح روز گذشته (۱۱ اسفند) آغاز شد و در برخی از شعب تا نیمه شب اخذ رای از مردم ادامه داشت.

در انتخابات ۱۴۰۲، یک هزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای در ۳۱ استان تعبیه شدکه ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت بودند.

با پایان یافتن فرآیند اخذ رای، شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور صورت گرفت که در چهار حوزه آبادان، قم، ملایر و رشت به صورت الکترونیک رای گیری انجام و نتایج آن اعلام شد که نتایج این چهار حوزه به این شرح است:

در حوزه آبادان،«جلیل مختار» با ۲۰ هزار و ۵۷۶ رای به عنوان منتخب حوزه آبادان معرفی شد.«جواد سعدون زاده»،«صادق کمالی»،«سید محمد مولوی» و «سید امین موسوی» هم از حوزه آبادان به مرحله دوم راه یافتند.

حوزه انتخابیه قممجتبی ذوالنوری» با ۱۴۹ هزار و ۲۸۳ رای،«محمد منان رییسی» با ۱۰۵ هزار و ۱۴۷ رای و «قاسم روانبخش» با ۷۸ هزار و ۵۴۵ رای به عنوان نمایندگان مردم قم در مجلس دوازدهم معرفی شدند.

حوزه انتخابیه ملایراحد آزادی خواه» با کسب ۲۲ هزار و ۸۹۷ هزار به عنوان منتخب ملایر معرفی شد و «حسین احمدی» و «احمدآرایی‌نژاد» به مرحله دوم راه یافتند.

حوزه انتخابیه رشتجبار کوچکی نژاد» با کسب آرای ۴۵ هزار ۶۱۴ رای،«مهدی فلاح» با کسب ۳۴ هزار و ۶۸۲ رای و «محمدرضا احمدی سنگر» با کسب ۳۲ هزار و ۲۷۳ رای به عنوان نمایندگان رشت و حمام معرفی شدند.

تکمیل می‌شود…

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »