... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - 1:25 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

سفر رییس جمهور به کردستان

کمتر از پنج ماه نگذشت که رییس جمهور برای دومین بار در سال جاری، به استان کردستان سفر کرد، سفری که با بهره برداری از طرح انتقال آب سنندج نیز همراه بود.

سیاست شرق _ سید ابراهيم رییسی، رییس جمهور، در دومین سفر خود به استان کردستان، روز پنجشنبه، وارد سنندج شد.

به نقل از ایرنا، کمتر از پنج ماه نگذشت که رییس جمهور برای دومین بار در سال جاری، به استان کردستان سفر کرد، سفری که با بهره برداری از طرح انتقال آب سنندج نیز همراه بود.

سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که عملیات اجرایی آن بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد بعد از هزینه ۸۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت، مورد بهره برداری قرار گرفت.

سامانه انتقال آب سد آزاد به سنندج ۲۸ کیلومتر طول دارد که ۱۳ کیلومتر آن لوله با قطر ۱۴۰۰ و باقی آن هم با لوله ۱۲۰۰ کار و در مناطق سخت گذر اجرا شد.

رئیس جمهور در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به کردستان، بعد از افتتاح سامانه انتقال آب سنندج، با جمعی از خانواده‌های شهدا و مدافعان امنیت و همچنین جمعی از خانواده های جانباختگان و قربانیان حوادث اخیر کردستان دیدار کرد.

آقای رئیسی در این دیدار گفت: جریانی که همواره با جمهوری اسلامی دشمنی داشت و در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش می‌کرد کردستان را ناامن کند، سعی کرد از موج هیجانات اخیر سواستفاده کند تا بار دیگر امنیت کردستان را که با ریختن خون‌های بسیار گرانبها به دست آمده است، مخدوش کند، اما مردم با ایستادگی خود باعث ناکامی او شدند.

رییس جمهور خانواده‌های شهدا را مایه آبرو، افتخار و عزت جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: شهدا و جانبازان ارزشمندترین و مهمترین دارایی‌های خود، یعنی جانشان را در مسیر امتحان الهی به میدان آوردند و لذا در ابتلا و امتحان خود نمره قبولی گرفتند.

آقای رئیسی سپس در جمع اقشار مختلف مردم سنندج در سالن آزادی این شهر حاضر شد و گفت: توفیقی حاصل شد امروز در میان مردم با صفا، صمیمی، خونگرم، مجاهد و مقاوم استان کردستان و سنندج باشم.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند در دل این مردم و کشور و این مرز و بوم، جایگاهی ندارند و نخواهد داشت، اضافه کرد: وجب به وجب خاک کردستان شاهد ایستادگی و مقاومت مردم این خطه در برابر دشمن است.

در ادامه این سفر، عملیات اجرایی کارخانه طلای قلقله سقز با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان با حضور رییس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد.

محصول تولیدی این کارخانه شمش طلا خواهد بود و سالانه ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا از آن برداشت خواهد شد.

رییس جمهور همچنین، عصر پنجشنبه از بازار اصلی سنندج نیز بازدید کرد.

در این بازدید که استاندار کردستان، فرماندار سنندج و جمعی دیگر از مسئولان استان، آقای رییسی را همراهی می کردند، رییس جمهور ضمن احوالپرسی و گفت و گو با بازاریان سنندج، به حرف ها و خواسته های آنان گوش داد.

آقای رئیسی در جریان سفر به کردستان با جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان کردستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »