... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 7:46 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

جنگ اوکراین؛ حمله موشکی روسیه به فرودگاه اودسای اوکراین؛ تبادل اسرا بین کیف و مسکو

به گفته ایرینا ورشچوک حدود هزار غیرنظامی و ۷۰۰ نظامی اوکراینی در اسارت روسیه به سر می‌برند. اوکراین نیز به نوبه خود ۷۰۰ نظامی روسیه را در اسارت خود دارد. 

سیاست شرق _ مقامات اوکراینی می گویند که فرودگاه شهر بندری اودسا در حمله موشکی روسیه تخریب شده است و امکان استفاده از آن وجود ندارد.

به نقل از دویچه‌وله، به گفته دولت اوکراین در حمله موشکی روسیه به بندر اودسا دست‌کم پنج نفر از جمله یک نوزاد کشته و ۱۸ نفر مجروح شدند. حمله نیروهای روسی به شرق اوکراین به شدت ادامه دارد و تخلیه غیرنظامیان از بندرماریوپل بار دیگر ناکام ماند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین شنبه، ۲۳ آوریل در کانال تلگرامی خود نوشت در حمله موشکی روسیه به بندر اودسا یک نوزاد سه ماهه هم جان خود را از دست داده است.

آندری یرماک تعداد کشته‌شدگان را پنج نفر اعلام کرد و گفت، این آمار مربوط به مواردی است که تا کنون شناسایی شده و احتمال این که تعداد بیشتری در این حمله جان داده باشند وجود دارد.

از سویی دیگر، ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌ وزیر اوکراین اعلام کرد که تعدادی از اسرای روسیه و اوکراینی بایگدیگر مبادله شدند. هفت سرباز و هفت غیرنظامی اوکراینی در تبادل اسیر با روسیه، به کشور خود بازگشتند. وی افزود که در میان پرسنل نظامی اوکراین مبادله شده، یک زن که در ماه پنجم بارداری است، وجود دارد. ورشچوک در باره تعداد شهروندان روس مبادله شده چیزی نگفت. 
از آغاز جنگ روسیه و اوکراین چند مورد تبادل اسیر میان طرفین گزارش شده است. آخرین نمونه پنجشنبه ۲۸ آوریل بود که مقامات اوکراینی از تحویل گرفتن ۳۳ سرباز این کشور از سوی روسیه خبر دادند. 
به گفته ایرینا ورشچوک حدود هزار غیرنظامی و ۷۰۰ نظامی اوکراینی در اسارت روسیه به سر می‌برند. اوکراین نیز به نوبه خود ۷۰۰ نظامی روسیه را در اسارت خود دارد. 

از سویی دیگر، به گفته دولت اوکراین، سربازان روسی سرگرم مصادره مقادیر زیادی غلات در مناطق تحت اشغال خود و انتقال آنها به روسیه هستند.
تاراس ویسوتسکی، معاون وزیر کشاورزی اوکراین در تلویزیون این کشور مدعی شد که نیروهای روس “چند صد هزار تن غلات” را از مناطق تحت کنترل خود مانند لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپریژیا به روسیه منتقل کرده‌اند.  
اوکراین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان غلات در جهان است. تهاجم روسیه به این کشور باعث کاهش صادرات، افزایش قیمت جهانی غلات و نگرانی از کمبود شدید مواد غذایی در کشورهای واردکننده غلات از اوکراین شده است.

روسیه در آستانه سومین ماه از آغاز تجاوز نظامی به اوکراین به حمله‌های شدید خود به مناطق شرق این کشور ادامه می‌دهد و ظاهرا قصد دارد مناطق جنوبی و بندر اودسا را نیز تسخیر کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »