... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
اجتماعی ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - 6:51 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

جلسه غیرعلنی نمایندگان مجلس و دولت در خصوص حقوق بازنشستگان

آصفری:نمی‌شود این شورا یک چیزی تصویب کند و بعد این موضوع را به هیأت دولت ببرند و یک مصوبه دیگر داشته باشند.

سیاست شرق _ نماینده مردم اراک در مجلس در خصوص جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان مجلس با وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی می گوید: در خصوص حقوق بازنشستگان مصوبه شورای عالی کار وجود دارد که خود دولت هم در این شورا نماینده دارد. نمی‌شود این شورا یک چیزی تصویب کند و بعد این موضوع را به هیات دولت ببرند و یک مصوب دیگر داشته باشند.

به نقل از ایلنا، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، در خصوص جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان با وزرای دولت و واکنش نمایندگان به مصوبه دولت در بحث حقوق بازنشستگان، گفت: نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی امروز به نمایندگان دولت به ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص مصوبه دولت در بحث حقوق بازنشستگان اعتراض کردند و مخالف این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: نمایندگان معتقدند افراد همانطور که در زمان اشتغال بیمه پرداخت کردند و حق بیمه آن‌ها به طور سالیانه افزایش داشته اکنون هم باید از افزایش سالیانه بهره‌مند باشند. از سوی دیگر در این خصوص مصوبه شورای عالی کار وجود دارد که خود دولت هم در این شورا نماینده دارد. نمی‌شود این شورا یک چیزی تصویب کند و بعد این موضوع را به هیأت دولت ببرند و یک مصوبه دیگر داشته باشند.

نماینده مردم اراک در رابطه با سازوکار مواجهه مجلس با این موضوع، تصریح کرد: قرار شد که ادامه بررسی این موضوع عصر امروز در جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

آصفری گفت: در رابطه با تصمیم‌گیری پیرامون این مصوبه، نمایندگان معتقدند که اگر دولت نسبت به لغو این مصوبه اقدام نکند، مجلس به صورت مستقیم از طریق مراجع قضایی بحث ابطال آن را پیگیری کند.

به گزارش سیاست شرق، طبق مصوبه شورای عالی کار قرار بود حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۸ درصد بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان در سال جاری افزایش پیدا کند که در پی خبری مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی سایر سطوح درآمدی و رد مصوبه شورای عالی کار، موجی از نارضایتی بین بازنشستگان را در شهرهای مختلف کشور به دنبال داشته است.معترضین خواهان اجرای مصوبه شورای عالی کار هستند.(بیشتر بخوانید)

بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی، حدود ۴ میلیون نفر هستند که با احتساب خانواده‌های آنها، ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی خود قرار داد که بر این اساس تعداد مستمری‌بگیر اصلی این سازمان ۴ میلیون و ۱۷ هزار نفر بوده که مشمول افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ خواهند بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »