... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۷ دی ۱۴۰۱ - 1:06 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

اظهارات ضد ایرانی رئیس‌جمهور کره جنوبی در امارات متحده

رئیس جمهور کره جنوبی: «امنیت کشور برادر ما امنیت ما است. دشمن امارات، تهدیدآمیزترین کشور یعنی ایران ست و دشمن ما کره شمالی است... ما با امارات در وضعیت مشابهی قرار داریم.»

سیاست شرق _ رئیس‌جمهور کره جنوبی که به امارات متحده عربی سفر کرده، در اقدامی تحریک آمیز مدعی شد که ایران دشمن ابوظبی است.

یون سوگ یئول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در امارات متحده عربی اظهاراتی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی که در حال بازدید از نیروهای کره جنوبی در امارات متحده عربی بود خطاب به نیروهای کشورش گفت: «امارات کشور برادر ما است… امارات یک کشور خارجی به این نام نیست. اینجا، کشور شما است.»

وی اضافه کرد: «امنیت کشور برادر ما امنیت ما است. دشمن امارات، تهدیدآمیزترین کشور یعنی ایران ست و دشمن ما کره شمالی است… ما با امارات در وضعیت مشابهی قرار داریم.»

رئیس جمهوری کره جنوبی که روز شنبه در چارچوب یک سفر رسمی چند روزه وارد ابوظبی شده بود روز گذشته با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات در کاخ «الوطن» دیدار کرد و دو طرف درباره توسعه همکاری‌ها بین ابوظبی و سئول رایزنی کردند.

کره جنوبی، در ساخت نیروگاه اتمی در امارات متحده، مشارکت دارد.

نیروگاه هسته‌ای براکه امارات عربی متحده، شامل چهار رآکتور است و پنج هزار و ۶۰۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد. این نیروگاه توسط کنسرن برق کپکو (KEPCO) کره جنوبی با هزینه‌ای معادل ۲۴ میلیارد دلار ساخته می‌شود و حدود یک چهارم از برق امارات متحده عربی را تامین خواهد کرد.

واحد اول این نیروگاه با ظرفیت ۱۴٠٠ مگاوات، وارد مدار شده است.

امارات موافقت كرده است که از غنی سازی اورانیوم خودداری كند. این امر استفاده نظامی از برنامه هسته‌ای امارات را غیرممکن می‌کند. این کشور همچنین متعهد شده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) از نیروگاه‌های این کشور مرتب بازرسی کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »