... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 2:25 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا، جنگنده‌های تهاجمی وارتاگ را به خاورمیانه اعزام کرد

تصمیم تجهیز اسکادران جنگنده‌های موسوم به وارتاگ به بمب‌های سنگرشکن، از آن جهت است که امکان بیشتری برای انهدام انبارهای زیرزمینی مهمات و سایر اهداف مستقر در عراق و سوریه را فراهم می‌آورد.

سیاست شرق _ مقامات آمریکایی اعلام کردند که ارتش این کشور برای اولین بار و در تازه‌ترین اقدام خود، در جهت آنچه که «ایجاد بازدارندگی در برابر ایران» عنوان شده، بر روی جنگنده‌هایی که اخیرا به خاورمیانه اعزام کرده است، بمب‌های یکصد کیلویی «سنگرشکن» سوار کرده است.

براساس گزارش اختصاصی روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، تصمیم تجهیز اسکادران جنگنده‌های موسوم به وارتاگ به بمب‌های سنگرشکن، از آن جهت است که امکان بیشتری برای انهدام انبارهای زیرزمینی مهمات و سایر اهداف مستقر در عراق و سوریه را فراهم می‌آورد.

جنگنده‌های وارتاگ (به معنی گراز زگیل‌دار) هر کدام قادر به حمل تقریبا شانزده بمب سنگرشکن هدایت شونده هستند که وزن تقریبی هر کدام از این بمب‌ها  ۱۱۳ کیلوگرم است.

الکسوس گرین‌کوویچ ژنرال نیروی هوایی آمریکا در رابطه با بمب‌افکن‌های جدید گفته است که این نوع جنگنده‌ها بویژه در برخی از ماموریت‌های خاص بسیار موثر عمل می‌کنند.

هواپیمای جنگی A-10s موسوم به وارتاگDave Martin/AP1990

ژنرال گرین‌کوویچ به عنوان فرمانده نیروی هوایی آمریکا در فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) بر عملیات‌های نظامی در آسمان سوریه و بیست کشور دیگر در خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی نظارت دارد.

این فرمانده ارشد خاطر نشان ساخته است که با ورود این اسکادران جدید به منطقه، تعداد هواپیماهای تهاجمی در منطقه شاهد رشد پنجاه درصدی است.

پنتاگون ماه گذشته میلادی پس از آن که گفته شد مجموعه‌ای از حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه از جمله یک حمله انتحاری پهپادی که منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی شد، انجام شده است، اعلام کرد که اسکادران هواپیماهای «وارتاگ» که معمولا حدود دوازده جنگنده هستند را به خاورمیانه گسیل داشته است.

در روزهای اخیر و در پی اعلام توقیف یک نفت‌کش از سوی ایران، که با یک قایق ایرانی در خلیج فارس برخورد و موجب مفقود و مجروح شدن چند نفر از سرنشینان آن شده بود، روابط تهران و واشنگتن وارد دور جدیدی از تنش شده است. منابع مطلع اعلام کردند که اقدام اخیر ایران در توقیف این نفتکش در دریای عمان، در حقیقت پاسخی به اقدام چند روز قبل‌تر آمریکا بود که نفت ایران در یک نفتکش را به مقصد چین، توقیف کرده بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »