... امروز: دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - 10:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

رویترز: شی و بایدن، با یکدیگر، دیدار می کنند

این دیدار در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در منطقه خلیج سانفرانسیسکو انجام خواهد شد.

سیاست شرق _ کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، برای اولین بار در یک سال گذشته، با هدف کاهش تنش ها بین دو قدرت بزرگ جهان، روز چهارشنبه دیدار خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این دیدار در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در منطقه خلیج سانفرانسیسکو انجام خواهد شد.

مقامات ارشد دولت بایدن می گویند که، انتظار می‌رود در برنامه دیدار دو رهبر، موضوعات جهانی از جمله جنگ اسرائیل و حماس، حمله روسیه به اوکراین، روابط کره شمالی با روسیه، تایوان، هند و اقیانوسیه، حقوق بشر، هوش مصنوعی و همچنین روابط تجاری و اقتصادی “عادلانه” بین دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

به گفته یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: «هیچ چیز فراموش نخواهد شد؛ همه چیز روی میز است».

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه ای، این دیدار را تایید کرد. وزارت امور خارجه چین نیز روز جمعه گفت که شی ۱۴ تا ۱۷ نوامبر از ایالات متحده بازدید خواهد کرد، در نشست APEC شرکت خواهد کرد و با بایدن دیدار خواهد کرد.

انتظار می‌رود که وعده صحبت بیشتر در مورد موضوعات کلیدی، از جمله در مورد آب و هوا، سلامت جهانی، ثبات اقتصادی، تلاش‌های مبارزه با مواد مخدر و احتمالاً از سرگیری برخی از کانال‌های نظامی _ نظامی پس از توقف در سطح بالا، در دستور کار باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »