... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 10:55 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

لحن تند و ادعاهای وزیرامورخارجه عراق نسبت به ایران

فواد حسین: ما اکنون گفت وگو و مناقشه با ایران را به روش دیگری آغاز کرده‌ایم، سیاست خارجی امروز عراق دنباله روی از هیچ کشوری نیست.

سیاست شرق _ وزیر خارجه عراق با لحنی تند، به بیان ادعاهایی در مسائل سیاسی و زیست محیطی نسبت به ایران پرداخت.

به نقل از اسپوتنیک، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با یک شبکه مصری، با لحنی تند به بیان انتقاداتی از ایران در مسائل سیاسی و زیست محیطی پرداخت.

وی در ابتدای گفت‌وگو با شبکه الغد مصر گفت: تهران اکنون “زبان جدیدی” از بغداد می‌شنود؛ زبانی که از قبل وجود نداشت. ما به ایرانی‌ها گفتیم که به همکاری مشترک نیاز داریم و به دخالت از طرف ایران نیاز نداریم. روابط با ایران از مرحله “سکوت” به مرحله ” صریح سخن گفتن” رسیده است.

وزیرخارجه عراق در ادامه گفت: اکنون روابط با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) در سطح عالی است و ارتباطاتی میان عراق و برخی کشوری های حاشیه خلیج (فارس) و ایران وجود دارد.

فواد حسین گفت: ما اکنون گفت وگو و مناقشه با ایران را به روش دیگری آغاز کرده‌ایم، سیاست خارجی امروز عراق دنباله روی از هیچ کشوری نیست. ما تاکید کردیم که سیاست خارجی ما از منافع عراق سرچشمه می گیرد و با دوستان رایزنی و مذاکره می کنیم اما با دشمنان با ابزارهای دیگری به غیر از خشونت، مقابله می کنیم.

فواد حسین در ادامه افزود: ما به تهران اعلام کردیم که اشتراکات دینی، تجاری، اقتصادی و غیره با هم داریم و به همکاری مشترک نیاز داریم نه دخالت از سوی ایران، ما به ائتلاف و هم پیمانی نیاز داریم، ما دخالت در امور عراق را نمی پذیریم. طرف ایرانی باید این مساله را درک کند، ما دوست هستیم و همسایه خواهیم ماند و باهم همکاری خواهیم کرد اما مساله دخالت ایران قابل قبول نیست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »