... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ تیر ۱۴۰۱ - 5:18 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نشست اتحادیه عرب در بیروت برگزار خواهد شد

وزرای چندین کشور عربی قرار است که با رئیس جمهور، نخست وزیر موقت و رئیس پارلمان لبنان دیدار کنند.

سیاست شرق _ دولت موقت لبنان اعلام کرد که هیئتی از کشورهای عضو اتحادیه عرب برای یک گردهمایی دو روزه که شامل دیدار با مقامات ارشد این کشور بحران زده است به لبنان سفر می کند.

به نقل از رویترز ، عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه لبنان روز سه شنبه گفت که رهبرانی از جمله احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب روز جمعه وارد لبنان خواهند شد.

بو حبیب گفت که فهرست نهایی شرکت کنندگان هنوز تایید نشده است اما شامل وزرای چندین کشور عربی است که با رئیس جمهور، نخست وزیر موقت و رئیس پارلمان لبنان دیدار خواهند کرد.

منبع دولتی تایید کرد که ابوالغیط روز شنبه با میشل عون رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

در آخرین سفر خود به لبنان در ماه مارس، رئیس اتحادیه عرب اعلام کرده بود که نشست بعدی وزیران مشورتی این نهاد در بیروت و پیش از نشست کامل سران در الجزایر در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

رابطه برخی کشورهای عربی با لبنان عادی نیست و در پی اظهارات جورج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در آذرماه سال گذشته ، دربرنامه «برلمان شعب» (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر که در آن حمله کشورهای ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و سفیر لبنان را اخراج کرد.

قرداحی با انتقاد از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی گفته بود، «انصارالله» به جایی تجاوز نکرده و از مردم خود که در جشن و عزا توسط جنگنده‌های سعودی بمباران می‌شوند، دفاع می‌کند.

کویت، بحرین و امارات نیز در دنباله روی از عربستان سفرای خود در بیروت را احضار کردند. بحرین و کویت نیز به سفیر و کاردار لبنان در کشورهای خود ۴۸ ساعت فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »