... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - 5:12 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار بورل و بلینکن با موضوع برجام

بلینکن: ایالات متحده آمریکا در تمایل به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام صادق و ثابت قدم است.

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو آسه آن در پنوم پن پایتخت کامبوج، دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار که روز پنجشنبه انجام شد، ضمن قدردانی از تلاش های بورل برای احیای برجام اظهار داشت: واشنگتن در بازگشت به پایبندی متقابل به برجام ثابت قدم است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن از تلاش‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که ایالات متحده آمریکا در تمایل به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام صادق و ثابت قدم است.

در این بیانیه آمده است: بلینکن و بورل در مورد تعهد مشترک به حمایت از اوکراین و پاسخگو ساختن روسیه به دلیل جنگ غیرموجه این کشور در اوکراین و تأثیرات جهانی ناشی از آن بر بازارهای انرژی و امنیت غذایی گفتگوکردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین در مورد اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان برای منطقه هند و اقیانوسیه و جهان گفتگو کردند.۳۱۱۳۱۱

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »