... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - 9:30 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

درخواست تروئیکای اروپا از ایران

تروئیکای اروپا: متن روی میز است، آغاز مجدد مذاکرات وجود نخواهد داشت، ایران اکنون باید تصمیم بگیرد که توافق را در حالی که هنوز امکان پذیر است، منعقد کند.

سیاست شرق _ انگلیس، فرانسه و آلمان جمعه شب از ایران خواستند در مذاکرات احیای برجام «خواسته‌های غیرواقعی» مطرح نکند.

سه کشور اروپایی معروف به تروئیکا در بیانیه ای اعلام کردند: مذاکرات امروز در وین نشان دهنده دور جدیدی از مذاکرات نیست، اینها بحث های فنی است.

در ادامه بیانیه تروئیکا آمده است: متن روی میز است، آغاز مجدد مذاکرات وجود نخواهد داشت، ایران اکنون باید تصمیم بگیرد که توافق را در حالی که هنوز امکان پذیر است، منعقد کند.

در این بیانیه آمده است : ما از ایران می‌خواهیم که خواسته‌های غیرواقعی خارج از محدوده برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک مطرح نکند.

پرداخت غرامت به ایران

بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که هیئت های آمریکایی و ایران که مذاکرات هسته ای را در وین از سر گرفتند، درباره پرداخت غرامت به تهران در صورت لغو توافق هسته ای در آینده پیشرفت هایی داشته اند.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود اعلام کرد: انتظارات بدبینانه حاکی از آن است که احتمال محدودی برای توافق در مذاکرات ایران و آمریکا در وین وجود دارد، توافقی که می تواند بحران جهانی انرژی را کاهش دهد، چرا که احیای توافق هسته ای منعقد شده در سال ۲۰۱۵ این امکان را ایجاد می کند که ایران به عنوان دومین دارنده منابع گاز جهان و چهارمین دارنده منابع نفتی، صادرات بیشتری به بازارهای جهانی داشته باشد.

اتهامات سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ایران

این در حالی است، یک کارشناس ارشد مسائل هسته‌ای،گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی برخلاف تفاهم ها درباره اتهامات سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ایران، عمل کرده اند.

سید محمد مرندی روز جمعه طی پیامی در توئیتر نوشت: اتهام های سیاسی علیه برنامه هسته ای ایران قرار بود بعد از گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای حل شوند اما آمریکا و سه کشور اروپایی برعکس عمل کردند. این رویکرد باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: پیشرفت هایی حاصل شده است اما همه مسائل دیگر از جمله ارائه تضمین به ایران هنوز روی میز هستند

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »