... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - 1:17 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

وانگ یی: سفر پلوسی به تایوان، اجماع چین واحد را تقویت کرد

سیاست شرق _ وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در پنوم پن پایتخت کامبوج، گفت: سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به منطقه تایوان چین، به یک “مضحکه” تبدیل شد که نه تنها نتیجه معکوس داد، بلکه اجماع چین واحد را در بین جامعه بین‌المللی تثبیت کرد.

به نقل از تلویزیون جهانی چین، وانگ در پاسخ به آنچه که ایالات متحده آن را سابقه سفر مشابه یک سفر قبلی، نیوت گینگریچ، به تایوان در ۲۵ سال پیش می‌خواند، گفت: «این یک اشتباه جدی بود و اشتباهات گذشته را نمی‌توان بهانه‌ای برای تکرار آن‌ها امروز کرد.

وی گفت که به دلیل قلدری ایالات متحده، بیش از ۱۰۰ کشور با ما صحبت کرده اند و بر تعهد خود به اصل چین واحد تاکید کرده و حمایت خود را از موضع مشروع چین اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه ادعای آمریکا مبنی بر تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان توسط چین را کاملا شایعه و تهمت دانست و گفت: این آمریکا و نیروهای تجزیه طلب در تایوان هستند که باید پاسخگوی تغییر وضعیت موجود باشند.

وزیر امور خارجه چین گفت: “جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی است که نماینده کل چین است. این وضعیت واقعی مسئله تایوان است.”

وی از رهبران آمریکا خواست تا به سه بیانیه مشترک که ستون روابط دیپلماتیک چین و ایالات متحده است، نگاه خوبی بیندازند زیرا این اسناد به آنها کمک می کند تا بدانند وضعیت موجود چیست و دقیقاً چه کسی آن را تغییر داده است.

او گفت که در مورد حزب دموکراتیک مترقی تایوان که به دنبال «استقلال تایوان» و تولید «دو چین یا یک چین و یک تایوان» در زمان‌های مختلف است، همینطور است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »