... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
ورزشی ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - 4:32 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه
کپی شد!
0

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور ۵۶ کشور در ترکیه

بیش از 4000 ورزشکار از 56 کشور در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شهر قونیه شرکت می‌کنند.

سیاست شرق _ مراسم افتتاحیه پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار از ۵۶ کشور اسلامی در شهر قونیه ترکیه ، برگزار می شود.

به نقل از آناتولی ، مراسم افتتاحیه این بازی‌ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال دیرتر آغاز می‌شود، ساعت ۲۰ امروز در ورزشگاه شهرداری قونیه برگزار خواهد شد.

در این بازی‌ها که تا ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) ادامه خواهد داشت، بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار از ۵۶ کشور جهان در ۲۴ رشته مختلف ورزشی رقابت می‌کنند و در مجموع ۳۵۵ مدال اهدا خواهد شد.

تاریخچه بازی‌ها؛

اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۰۵ در شهر جده عربستان سعودی برگزار شد.

دومین دوره بازی‌ها نیز قرار بود در سال ۲۰۰۹ در تهران، پایتخت ایران برگزار شود اما به سال ۲۰۱۰ موکول ولی بعد لغو شد.

سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۳ در پالمبانگ اندونزی و چهارمین دوره آن نیز در سال ۲۰۱۷ در باکو، پایتخت آذربایجان انجام شد.

رقابت‌ها در شهر قونیه

ورزشکاران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در ۲۴ رشته مختلف ورزشی به رقابت خواهند پرداخت.تیراندازی، دو و میدانی، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، بوچه، ژیمناستیک، شمشیربازی، فوتبال، کشتی، وزنه‌برداری، هندبال، جودو، کاراته، کیک بوکس، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، تکواندو، والیبال، شنا، تیراندازی با کمان سنتی، پارا دو و میدانی، پارا تنیس روی میز، پارا تیراندازی با کمان و پارا شنا از شاخه‌هایی است که ورزشکاران در آن به رقابت‌ها می‌پردازند.

ورزشکاران زن و مرد شرکت کننده در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، قرار است در ۱۲ سالن و ورزشگاه مختلف شهر قونیه به رقابت بپردازند.

پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی از امشب و با برگزاری مراسم افتتاحیه، به صورت رسمی در شهر قونیه ترکیه افتتاح خواهد شد که کاروان ایران نیز با بیش از ۲۴۰ ورزشکار در ۱۶ رشته  و با نام پیامبر اعظم (ص) در این رقابت ها حضور دارد.

علی رغم اینکه تاریخ رسمی شروع این بازی ها ۱۸ مرداد اعلام شده است اما از سه روز پیش یعنی جمعه پانزدهم مرداد و با برگزاری مسابقات دوچرخه سواری پیست، رقابت های ورزشکاران آغاز شده است و پس از گذشت سه روز، کشور میزبان با ۳مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در صدر جدول مدالی قرار گرفته است و کاروان ایران نیز با یک مدال طلا و ۴ نقره در رتبه پنجم قرار دارد. 
کاروان ایران نیز ابتدا قرار بود در همه رشته ها به جز بوچیا و کیک بوکسینگ شرکت کند که انصراف تیم فوتبال امید، تعداد رشته های ایران در این رقابت ها را کاهش داد‌.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »