... امروز: سه شنبه - ۰۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - 6:02 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

متقی: خواهان روابط خوب با تمام کشورهای جهان، از جمله ایالات متحده هستیم

متقی در خصوص تحریم‌های حقوق بشری ایالات متحده علیه طالبان می‌گوید که امارت اسلامی خواهان روابط خوب با امریکا است و تحریم‌ها را اشتباه می‌داند.

سیاست شرق _ امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان افغانستان می گوید که امارت اسلامی خواهان روابط خوب با تمام کشورهای جهان، از جمله ایالات متحده است.

متقی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت: گفته‌های فرمانده ماندهی مرکزی امریکا در خصوص رشد القاعده در افغانستان را بی‌ اساس می‌داند و می‌افزاید که هیچ گونه مدرکی در این باره وجود ندارد.

او می‌گوید: «بی‌ثبات ساختن افغانستان و یا داشتن یک حکومت ضعیف در افغانستان به نفع هیچ کس نیست، به کسی سود نخواهد رساند. ما تلاش داریم تا یک افغانستان داشته باشیم که با هیچ کسی در جنگ نباشد و روی پای خود بایستد.»

متقی در خصوص تحریم‌های حقوق بشری ایالات متحده علیه طالبان می‌گوید که امارت اسلامی خواهان روابط خوب با امریکا است و تحریم‌ها را اشتباه می‌داند.

او افزود: «ما اعلام کرده‌ایم که روابط خوب با امریکا و همه کشورها داشته باشیم. برخی از تحریم‌ها که بر افغانستان، فکر می‌کنم اشتباه و تکرار تجارب ناکام گذشته است و هیچ گونه سودی ندارد.»

پیش از این، ژنرال کنت مکنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی امریکا گفته است که القاعده نسبت به چهار ماه گذشته در افغانستان رشد کرده است.

رییس ستاد کل ارتش روسیه نیز گفته بود که حامیان القاعده و داعش در حال افزایش اند.

مکنزی گفت: «من فکر می‌کنم القاعده در تلاش احیای دوباره است. من بیشتر در این باره حرف نمی‌زنم اما فکر می‌کنم که القاعده قطعآ تلاش می‌ورزد تا خودش را دوباره در افغانستان احیا کند.»

با این حال، متقی می‌گوید که هیچ اسنادی در رابطه با رشد القاعده در افغانستان و ارتباط طالبان با این شبکه وجود ندارد.

متقی افزود: «اگر مکنزی سند دارد و یا داشته است، باید آن را ارائه کند. من با اطمینان می‌توانم بگویم که این یک ادعای بی‌ اساس است.»

در همین حال، جوبایدن رییس جمهوری ایالات متحده در گفت‌وگو با یک رسانه امریکایی بار دیگر از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان دفاع کرد.

بایدن گفت: من از ابتدا مخالف جنگ در افغانستان بودم و ما هر هفته ۳۰۰ میلیون دلار را در افغانستان برای ۲۰ سال هزینه کردیم. اکنون هر کس می‌گوید ما باید به گونه‌ ای از آن‌جا خارج می‌شدیم که هیچ کسی حتی زخم بر نمی‌داشت. اما هیچ کس برای آن طرحی که چگونه به وقوع میپوست ارائه نداد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »