... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - 2:15 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا: توافق هسته ای با ایران، «نزدیکتر از دو هفته پیش» است

ند پرایس: ما تا جایی که می‌توانیم به سرعت و با روشمندی کار می‌کنیم.

سیاست شرق _ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید: کاخ سفید نسبت به چشم انداز احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران خوش بین است.

او که روز دوشنبه طی یک جلسه توجیهی سخن می گفت، تاکید کرد که اختلافات بین واشنگتن و تهران همچنان باقی است.

پرایس گفت: «اکنون این توافق نسبت به دو هفته پیش نزدیک‌تر است، اما نتیجه این گفتگوهای جاری همچنان نامشخص است زیرا شکاف‌ها باقی مانده است.» 

 پرایس به خبرنگاران گفت که واشنگتن “زمان بیشتری” برای بررسی نظرات ایران در مورد متن نهایی توافق ارائه شده توسط جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در اوایل ماه اوت، اختصاص داده است. 

وی افزود که ما تا جایی که می‌توانیم، با روش‌مندی و تا جایی که می‌توانیم با دقت کار می‌کنیم که پاسخمان به ایران کامل باشد تا آن را در اختیار اتحادیه اروپا قرار دهیم.

ایران هفته گذشته پاسخ خود را به پیشنهاد اتحادیه اروپا ارائه کرد اما هنوز واکنش رسمی از سوی آمریکا دریافت نکرده است. بورل اظهارات تهران را «معقول» خواند و افزود که نشست احتمالی درباره توافق ممکن است «این هفته» برگزار شود. 

پرایس همچنین افزود که ایالات متحده از این واقعیت که به نظر می رسد ایران برخی از خواسته های غیر آغازین خود را که شامل حذف سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، کنار گذاشته است، دلگرم شده است. وی خاطرنشان کرد، با این حال، “هنوز برخی از مسائل باقی مانده است که باید حل شود، برخی از شکاف ها باید برطرف گردد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »