... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - 0:31 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سفر امیرعبداللهیان به مالی

امیرعبداللهیان هم ضمن تاکید بر سیاست جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه روابط همه جانبه و بویژه همکاری‌های تجاری - اقتصادی با مالی، از برنامه‌های ویژه تهران جهت افزایش تعاملات اقتصادی با باماکو خبر داد.

سیاست شرق _ وزیر امور خارجه ایران در راس هیات بلندپایه سیاسی – اقتصادی و نمایندگان اقتصادی بخش خصوصی عازم قاره آفریقا شده بود، وارد مالی شد.

‏ به نقل از سایت وزارت خارجه، وزیر امور خارجه ایران که به منظور دیدار با مقامات جمهوری مالی و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، در راس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی عازم این کشور شده بود، شامگاه دوشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه باماکو شده و مورد استقبال آقای عبدالله دیوپ ، وزیر امور خارجه جمهوری مالی قرار گرفت.

عبدالله دیوپ ضمن خوشامدگویی به آقای امیرعبداللهیان ، این سفر را نشانه عزم جدی دو کشور برای توسعه روابط دانسته و مراتب قدردانی دولت مالی از توجه تهران به توسعه روابط با مالی را به همتای ایرانی خود ابلاغ کرد.

امیرعبداللهیان هم ضمن تاکید بر سیاست جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه روابط همه جانبه و بویژه همکاری‌های تجاری – اقتصادی با مالی، از برنامه‌های ویژه تهران جهت افزایش تعاملات اقتصادی با باماکو خبر داد.

گفتنی است در این سفر ، هیات اقتصادی بلند پایه ای از سوی جمهوری اسلامی ایران شامل نمایندگان بخشهای خصوصی و دولتی، وی را همراهی می‌کند.

در این سفر، وزیر امور خارجه ایران علاوه بر دیدار و مذاکره با رییس جمهور و دیگر مقامات کشورهای مالی ، کمیسیون مشترک همکاری با کشور مالی و همایش مشترک اقتصادی و تجاری بخش خصوصی با فعالین بخش خصوصی مالی برگزار خواهد شد.لازم به ذکر است بدنبال موافقت جمهوری اسلامی ایران جهت اهدا تعداد یک میلیون دز واکسن کووید ۱۹ برکت به کشور مالی، بخشی از این محموله در این سفر تحویل مقامات کشور مالی می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »