... امروز: شنبه - ۰۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - 0:14 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نتانیاهو: توافق با ایران، بر امنیت و آینده ما سایه انداخته است

نتانیاهو: متن جدید در حال شکل گیری «حتی بدتر» از متن امضا شده در سال 2015 است.

سیاست شرق _ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل و رهبر کنونی اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، روز چهارشنبه بار دیگر مخالفت جدی خود با توافق هسته ای با ایران را تکرار کرد.

به نقل از وبسایت اسراییلی «ای ۲۴»، نتانیاهو در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو افزود که متن جدید در حال شکل گیری «حتی بدتر» از متن امضا شده در سال ۲۰۱۵ است.

او گفت: توافق وحشتناک با ایران سایه سنگینی بر امنیت و آینده ما می‌اندازد.

او سه عنصر مشکل ساز توافق را برجسته کرد. او گفت که «صدها میلیارد دلار» به ایران می‌دهد، «شبکه پیشرفته سانتریفیوژها» با ظرفیت غنی‌سازی پیشرفته را به ایران می‌دهد و آنچه را «مصونیت بین‌المللی» برای برنامه هسته‌ای ایران می‌خواند، ایجاد خواهد کرد.

نتانیاهو همچنین از عدم وجود چندین شرط از جمله تعهد به توقف آنچه فعالیت های تروریستی عنوان شده، توقف توسعه سلاح های بالستیک مورد نیاز برای حمل کلاهک، توقف توسعه تسلیحات هسته ای و تضمین نظارت موثر بین المللی انتقاد کرد.

او گفت: «این توافق طیف وسیعی از سوپرسانتریفیوژها را به ایران می‌دهد که قابلیت‌هایی ۱۰ یا ۲۰ برابر بیشتر از نسل فعلی دارند.

پیش از این، نتانیاهو با شبکه خبری راستگرای آمریکایی فاکس نیوز نیز مصاحبه کرد تا درباره مخالفت خود با این توافق توضیح دهد .

به گزارش سیاست شرق ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونسیتی، از مخالفان جدی هرگونه توافق هسته ای قدرت های بزرگ با ایران است. او در جهت مخالف با برجام، در سال ۲۰۱۵، تلاش و رایزنی های گسترده ای را در سطح بین‌المللی انجام داد و حتی در کنگره آمریکا، علیه آن سخنرانی نمود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »