... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
علم و تکنولوژي ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ - 12:50 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

یک شرکت کره ای، به پروژه ساخت نیروگاه اتمی در مصر پیوست

شرکت کره‌ای علاوه بر تعهد خود به خرید و تامین تجهیزات و مواد لازم برای تجهیز اتاق‌های توربین، حدود 80 تاسیسات را در سایت‌های چهار واحد تولید نیروگاه برق در الدبعه خواهد ساخت.

سیاست شرق _ شرکت دولتی انرژی هسته‌ای روسیه (روس اتم) که مسئولیت ساخت نیروگاه هسته‌ای الدبعه مصر را بر عهده دارد، قراردادی را با شرکت انرژی هسته‌ای و آبی کره جنوبی برای همکاری در ساخت اتاق‌های توربین در الدبعه امضا کرده است.

به نقل از روزنامه الاهرام مصر، روس اتم توضیح داد که بر اساس این قرارداد، شرکت کره‌ای علاوه بر تعهد خود به خرید و تامین تجهیزات و مواد لازم برای تجهیز اتاق‌های توربین، حدود ۸۰ تاسیسات را در سایت‌های چهار واحد تولید نیروگاه برق در الدبعه خواهد ساخت.

بوریس آرسیف، مدیر بازرگانی بین‌الملل در «روس اتم» گفت که تولید برق از انرژی هسته‌ای نقش مهمی در تامین تقاضای فزاینده برای برق و دستیابی به کاهش کربن آلاینده در سراسر جهان دارد.

الکساندر کورچاگین، مسئول مدیریت پروژه‌های ساخت نیروگاه هسته‌ای، افزود: در ژوئیه گذشته، پروژه نیروگاه الدبعه وارد فاز ساخت و ساز جامع شد و این شرکت کره‌ای به فهرست شرکت‌های واجد شرایط شرکت کننده در الدبعه پیوست که شامل شرکت های بزرگ مصری نیز هست.

انرژی هسته ای یکی از پروژه های محوری سیاست های مصر است که به دنبال تضمین انرژی الکتریکی و توسعه حوزه انرژی های تجدیدپذیر است.ساخت این نیروگاه اتمی، توسط روسیه انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »