... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - 0:55 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

ادعاهای این ۵ نفر علیه توافق هسته ای با ایران

گانتز: حتی اگر توافقی وجود داشته باشد، این پایان کار نیست و می‌دانیم که اگر لازم باشد چگونه از هر چیزی (نتایج) مثبت بگیریم.

سیاست شرق _ پنج تن از روسای سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با توافق هسته ای با ایران، هشدار دادند فقدان همبستگی داخلی این رژیم، تهدیدی بزرگ‌تر از این است که ایران در آستانه اتمی شدن قرار بگیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، در یک مصاحبه مشترک و نادر، پنج تن از روسای سابق ستاد کل ارتش اسرائیل به لفاظی علیه ایران پرداختند و در عین حال چند نفر از آن‌ها گفتند بر این باورند که فقدان همبستگی داخلی تهدیدی بزرگ‌تر از این است که ایران در آستانه اتمی شدن قرار بگیرد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، این پنج نفر شامل ایهود باراک، موشه یعلون، گابی اشکنازی، بنی گانتز و گادی آیزنکوت اوایل هفته در مراسمی شرکت و درباره توافق احتمالی ایران اظهارنظر کردند. 

گانتز که در حال حاضر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است و پنجشنبه برای رایزنی ضد ایرانی به آمریکا سفر کرد، مدعی شد که حتی اگر این توافق که او آن را «پر از سوراخ» خواند، امضا شود، این رژیم توانایی مدیریت دارد. وی در ادامه ادعاهایش افزود: حتی اگر توافقی وجود داشته باشد، این پایان کار نیست و می‌دانیم که اگر لازم باشد چگونه از هر چیزی (نتایج) مثبت بگیریم. هر اتفاقی بیفتد از خود دفاع و در راستای منافع خود عمل خواهیم کرد.

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، گادی آیزنکوت هم در لفاظی خود مدعی شد: این واقعیت که ایران امروز از توان هسته‌ای نظامی برخوردار نیست، تنها مدیون تفکر ۲۵ سال پیش و اقدامات بسیار است. عملیات نظامی، سیاسی، محرمانه و فعالیت‌های دیپلماتیک اسرائیل – این همان چیزی است که ایران را از دستیابی به توانایی هسته‌ای باز داشت.

ایهود باراک در گذشته گفته بود که نتانیاهو در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ می‌خواست به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، اما ابتدا اشکنازی رئیس ستاد ارتش و سپس مقامات دیگر صهیونیستی مانع او شدند. او در پاسخ به این سوال که تصمیم به عدم حمله اشتباه بوده، گفت که «در آن زمان هیچ توافق داخلی در اسرائیل وجود نداشت و گفت که اکنون نمی‌توان فهیمد که اگر اسرائیل حمله می‌کرد، اوضاع چگونه پیش می‌رفت».

وی در ادامه گفت که شکست بزرگ‌تر اما این واقعیت است که اسرائیل و آمریکا پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، طرحی برای مقابله با تهران ارائه نکردند. باراک با طرح اتهام علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: یکی از شکست‌های تاریخی سال ۲۰۱۸ این است که وقتی ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد، اسرائیل و ایالات متحده باید حداقل دو «طرح ب» را درباره این که با ایرانی‌ها چه کنیم، با هم، جداگانه یا به‌صورت هماهنگ آماده می‌کردند.  فقدان چنین طرحی یک شکست تاریخی است و در این مرحله که ایران تقریباً در عمل یک دولت در آستانه هسته‌ای شدن است، ممکن است در حال حاضر هم باشد و ما نمی‌دانیم، در چنین واقعیتی، دشوار است که ببینیم چه اقدامی آن‌ها را چند سال به تعویق می‌اندازد.

طی روزهای گذشته تحرکات و لفاظی‌های مقامات رژیم موقت صهیونیستی علیه مذاکرات برجامی برای رفع تحریم‌های ایران تشدید شده و در یکی از جدیدترین اظهارنظرها، «دیوید بارنیع» رئیس موساد در نشست‌های اخیر خود درباره توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و قدرت‌های جهانی، این توافق را «فاجعه راهبردی» برای رژیم صهیونیستی خواند.

با این حال، رسانه‌های عبری‌زبان در گزارش‌هایی به عدم هماهنگی بین مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته‌ای ایران اشاره کرده‌اند و بعد از بیان این اظهارات از سوی رئیس موساد، از اختلاف بین وی و نخست‌وزیر اسرائیل خبر دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »