... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - 5:56 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا: روسیه پهبادهای ایرانی را دریافت کرده است

هفته گذشته مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند که ایران با وجود هشدارهای واشنگتن، صدها هواپیمای بدون سرنشین را به روسیه ارسال می کند.

سیاست شرق _ یک مقام آمریکایی مدعی شد که روسیه هواپیماهای بدون سرنشین «مهاجر-۶» و «شاهد» را در اوائل ماه جاری از ایران دریافت کرده است.

به نقل از رویترز، این مقام که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که روسیه در این ماه هواپیماهای بدون سرنشین مهاجر-۶ و شاهد را دریافت کرده است. این منبع افزود که مسکو احتمالاً قصد دارد صدها پهپاد دیگر را برای استفاده علیه اهداف اوکراینی به دست آورد.

به گفته این مقام مسئول، روسیه قصد دارد از پهپادهای ایرانی که می‌توانند حملات هوا به سطح، جنگ الکترونیک و هدف‌گیری را در میدان نبرد در اوکراین انجام دهند، استفاده کند.

هفته گذشته مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند که ایران با وجود هشدارهای واشنگتن، صدها هواپیمای بدون سرنشین را به روسیه ارسال می کند.

این ادعای رویترز در حالی مطرح می شود که، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در ۲۴تیرماه، در گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود، ضمن رد اتهامات بی پایه و اساس مشاور امنیت ملی آمریکا علیه ایران، مبنی بر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای برای به کارگیری در جنگ علیه اوکراین، طرح اینگونه ادعاها را هم زمان با سفر بایدن به سرزمین‌های فلسطین اشغالی، در راستای اهداف و اغراض سیاسی خاص خواند. 

گفتنی است وزیر خارجه ایران پیش از این هم این ادعای سالیوان را رد کرده و گفته بود که ایران به هیچ یک از دو طرف درگیر کمک نمی‌کند و افزود: ما همکاری‌های مختلفی را با روسیه از جمله در بخش دفاعی داریم، اما به هیچ‌ یک از طرف‌های درگیر در این جنگ کمک نمی‌کنیم، زیرا معتقدیم که جنگ باید متوقف شود. من فکر می‌کنم مشکل فعلی درگیری این است که تولیدکنندگان تسلیحات در برخی از کشورهای غربی از جمله ایالات متحده، در تلاش هستند تا محصولات خود را بفروشند. ما از هر اقدامی که منجر به تشدید تنش شود، اجتناب و برای توقف جنگ تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »