... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - 12:12 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

افت تحصیلی دانش آموزان آمریکایی با همه گیری کرونا/ تخصیص ۱۲۲ میلیارد دلار بودجه آموزشی فدرال

نتایج آزمون ملی که روز پنجشنبه منتشر شد، به طور واضح اثرات مخرب همه‌گیری کرونا را بر دانش‌آموزان آمریکایی نشان داد، به طوری که عملکرد دانش‌آموزان 9 ساله در ریاضیات و خواندن، به سطوح دو دهه قبل کاهش یافت.

سیاست شرق _ دولت فدرال آمریکا، بودجه ۱۲۲ میلیارد دلاری را برای کمک به بهبودی وضعیت آموزشی پس از پاندومی کرونا، که بطور قابل توجه ای افت پیدا نموده، در نظر گرفته است که بزرگترین سرمایه گذاری در مدارس آمریکاست و حداقل ۲۰ درصد از این پول باید برای پیشرفت تحصیلی هزینه شود.

به نقل از نیویورک تایمز، این در حالی است که نتایج آزمون ملی که روز پنجشنبه منتشر شد، به طور واضح اثرات مخرب همه‌گیری کرونا را بر دانش‌آموزان آمریکایی نشان داد، به طوری که عملکرد دانش‌آموزان ۹ ساله در ریاضیات و خواندن، به سطوح دو دهه قبل کاهش یافت.

امسال، برای اولین بار از زمانی که آزمون‌های سنجش ملی پیشرفت تحصیلی جهت بررسی پیشرفت دانش‌آموزان را در دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد، دانش‌آموزان ۹ ساله جایگاه خود را در ریاضیات از دست دادند و نمرات در خواندن با بیشترین اختلاف در بیش از ۳۰ سال گذشته کاهش یافت.

این کاهش تقریباً تمام نژادها و سطوح درآمد را در بر می گیرد و برای دانش آموزان با کمترین عملکرد به طور قابل توجهی بدتر بود. 

پگی جی. کار، کمیسر مرکز ملی آمار آموزش، آژانس فدرال که آزمون را در اوایل سال جاری برگزار کرد، گفت: «من از دامنه و میزان کاهش متعجب شدم. این آزمایش‌ها به نمونه ملی ۱۴۸۰۰ کودک ۹ ساله داده شد و با نتایج آزمایش‌های انجام شده توسط همان گروه سنی در اوایل سال ۲۰۲۰، درست قبل از شیوع همه‌گیری در ایالات متحده مقایسه شد.

در حدود یک دهه گذشته، نمرات دانش‌آموزان به جای افزایش، کاهش یافته بود، در حالی که شکاف‌ها بین دانش‌آموزان با عملکرد پایین و بالا افزایش یافت.

سپس همه گیری کرونا فرا رسید که تقریباً یک شبه مدارس سراسر کشور را تعطیل کرد. معلمان دروس را از طریق مجازی تدریس می کردند و دانش آموزان در خانه می نشستند و برای یادگیری آنلاین،تلاشی نکردند.

برخی از نقاط کشور، بدترین اختلالات کوتاه مدت بود و مدارس در پاییز آن سال بازگشایی شدند. اما در مناطق دیگر، به‌ویژه در شهرهای بزرگ با جمعیت زیادی از دانش‌آموزان کم‌درآمد و دانش‌آموزان رنگین پوست، مدارس برای ماه‌ها بسته ماندند و برخی تا سال گذشته به طور کامل باز نشدند.

کارشناسان آموزشی می گویند که نتایج آزمون ملی بیانگر آن است که باید یک “فریاد تجمع” برای تمرکز برای بازگرداندن دانش آموزان به مسیر اصلی آموزشی خود باشد.آنها از دولت فدرال می خواهند تا با ایده‌های بزرگ، با استناد به طرح مارشال، ابتکار آمریکا برای کمک به بازسازی اروپا پس از جنگ جهانی دوم، قدم بردارد.

برخی معلمان این نتایج را دراماتیک می دانند و می گویند که سیاستمداران، مدیران مدارس، اتحادیه معلمان و والدین باید اختلافات زیادی را که در طول همه‌گیری شیوع یافت کنار بگذارند و برای کمک به بهبودی دانش‌آموزان گرد هم آیند.

آزمون ملی، داستان یک «دهه پیشرفت» و به دنبال آن یک «دهه نابرابری» و سپس «شوک» بیماری همه‌گیر کرونا را روایت می‌کنند که با ضرباتی همراه بود.

کارشناسان معتقدند که از دست دادن یک امتیاز در آزمون سراسری، تقریباً به معنای حدود سه هفته یادگیری است. این بدان معناست که دانش‌آموزی با عملکرد برتر که سه امتیاز در ریاضی از دست داده است، می‌تواند در کمتر از ۹ هفته به نتیجه برسد، در حالی که دانش‌آموزی با عملکرد پایین که ۱۲ امتیاز از دست داده است، به ۳۶ هفته یا تقریباً ۹ ماه نیاز دارد تا جایگاه خود را جبران کند. هنوز به طور قابل توجهی از همتایان موفق خود، عقب تر است.

با این حال، برخی از مدارس در استخدام معلمان، مشکل داشته اند، و برخی دیگر ممکن است نیاز داشته باشند بیش از ۲۰ درصد پول خود را برای پر کردن شکاف های بزرگ تحصیلی دانش آموزان خرج کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »