... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - 4:04 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
کپی شد!
0

گفت و گوی لاپید و بایدن در خصوص توافق با ایران

در این تماس تلفنی، نخست وزیر اسرائیل و رییس جمهور آمریکا، جزئیات توافق هسته‌ای با ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

سیاست شرق _ یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، در گفت و گویی تلفنی، پیش‌نویس توافق‌نامه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران را بررسی کردند.

به نقل از آناتولی، در این تماس تلفنی، نخست وزیر اسرائیل و رییس جمهور آمریکا، جزئیات توافق هسته‌ای با ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

بنا به همین گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی بر اهمیت حملات هوایی که بایدن اخیرا در سوریه دستور آن را داده است، تاکید و خواستار تداوم آن شد.

بایدن در این گفت و گو، بر تعهد عمیق کشورش در راستای تامین امنیت اسرائیل تاکید کرد.

توافق هسته‌ای ایران و روند مذاکرات

گفتنی است ایران در سال ۲۰۱۵ با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل یعنی کشورهای بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، چین، فرانسه و روسیه و همچنین آلمان با مشارکت اتحادیه اروپا توافقنامه‌ای را درباره برنامه هسته‌ای خود امضا کرد.پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، وی در سال ۲۰۱۸، از این توافق بین المللی خارج و علیرغم پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود، تحریم های گسترده ای را علیه ایران وضع نمود. ایران نیز، پس از یکسال از خروج ایالات متحده از برجام، و عدم اقدام سایر قدرت های جهانی در این خصوص، اقدام به کاهش همکاری های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم نمود.

پس از انتخاب جو بایدن، به ریاست جمهوری آمریکا مذاکرات با ایران برای احیای توافق برجام آغاز شد و عاقبت، با بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا در این خصوص و ابراز نظرات ایران و آمریکا، طرفین نسبت به احیای توافق هسته ای ابراز امیدواری نموده اند‌.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »