... امروز: چهارشنبه - ۰۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
پزشکی ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - 5:29 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

سازمان جهانی بهداشت: بیماری های غیرواگیر، عامل ۷۴ درصد مرگ و میرهای جهانی هستند

بیماری های غیرواگیر که اغلب قابل پیشگیری هستند و به دلیل سبک زندگی یا شرایط ناسالم زندگی ایجاد می شوند، سالانه 41 میلیون نفر از جمله 17 میلیون نفر زیر 70 سال را می کشند.

سیاست شرق _ طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت، بیماری‌های تنفسی بیشترین عامل مرگ و میر در سطح جهان هستند و مرگ ناشی از آنها، از بیماری‌های عفونی بیشتر است.

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت، عامل ۷۴ درصد مرگ‌ و میرها در جهان هستند و مقابله با عوامل آنها می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.

گزارشی از آژانس بهداشت سازمان ملل متحد نشان می دهد که بیماری های غیرواگیر که اغلب قابل پیشگیری هستند و به دلیل سبک زندگی یا شرایط ناسالم زندگی ایجاد می شوند، سالانه ۴۱ میلیون نفر از جمله ۱۷ میلیون نفر زیر ۷۰ سال را می کشند.

این گزارش با عنوان «اعداد نامرئی» آمده است: بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و بیماری‌های تنفسی در حال حاضر بیشتر از بیماری‌های عفونی به‌عنوان برترین قاتلان در سراسر جهان هستند.

بنته میکلسن، رئیس بخش سازمان جهانی بهداشت که بر چنین بیماری‌هایی نظارت می‌کند، به خبرنگاران در ژنو، سوئیس، گفت: “هر دو ثانیه یک نفر زیر ۷۰ سال، بر اثر بیماری غیرواگیر می‌میرد.

با این حال، حداقل مقدار بودجه داخلی و بین المللی صرف بیماری های غیرواگیر می شود، این واقعا یک تراژدی است.”

همانطور که همه‌گیری کووید-۱۹ نشان داد ، بیماری‌های غیرواگیر نه تنها بزرگ‌ترین قاتل در جهان هستند، بلکه تأثیرات جدی بر نحوه مقابله مردم با بیماری‌های عفونی نیز دارند.

طبق این گزارش، افرادی که مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند چاقی یا دیابت هستند ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری جدی و مرگ بر اثر این ویروس هستند.

 به گزارش سیاست شرق، انسان امروزی در حلقه ای از بیماری های غیرواگیر از جمله بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون، سرطان و … گرفتار آمده است. انسان در جوامع مدرن امروزی در لابلای تبلیغات بی رویه محصولات غذایی نامناسب و تبعات ناشی از رشد جمعیت نظیر آلودگی هوا، ترافیک و حوادث جاده ای، افزایش استفاده از سموم کشاورزی، استرس های محیطی، گرد و غبار و هزاران عامل مضر و خطرناک محصور گشته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »