... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - 7:40 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حملات گسترده روسیه؛ تاسیسات حیاتی اوکراین مورد هدف قرار گرفتند

زلنسکی تایید کرد که 30 درصد از نیروگاه های اوکراین از 10 اکتبر در نتیجه بمباران روسیه تخریب شده و باعث قطع برق در سراسر کشور شده است.
ابری از دود از تاسیساتی که توسط روسیه در حومه کیف بمباران شده بود بلند می شود (رویترز)

سیاست شرق _ امروز سه شنبه اوکراین در معرض موج جدیدی از بمباران روسیه قرار گرفت که تأسیسات حیاتی در کیف، پایتخت این کشور و سایر شهرها را هدف قرار داد و خسارات زیادی به بار آورد.

به نقل از الجزیره، در حالی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین تأیید کرد که پس از حملات شدید روسیه، دیگر امکان مذاکره با رئیس جمهور روسیه وجود ندارد.

کریلیو تیموشنکو، مقام اوکراینی گفت که ۳ انفجار یک نیروگاه حیاتی در شرق پایتخت را هدف قرار داد و تصاویر نشان می دهد که دود از محل مورد نظر بلند شده است.

مقامات اوکراینی تایید کردند که این بمباران باعث قطع برق در بخش‌هایی از کیف و سایر شهرهایی شد که تحت حملات حملات روسیه قرار گرفته‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیامی از طریق اپلیکیشن تلگرام – در مورد بمباران کیف و سایر مناطق – گفت: “اوکراین زیر آتش اشغالگران است. آنها به انجام آنچه که در آن مهارت دارند ادامه می دهند، ایجاد وحشت و کشتار غیرنظامیان.” “

وی با تاکید بر اینکه دیگر جایی برای مذاکره با رئیس جمهور روسیه وجود ندارد، افزود: “دولت تروریستی با چنین اقداماتی هیچ دستاوردی برای خود نخواهد داشت و تنها ماهیت ویرانگر و مرگبار خود را تایید می کند و قطعا ولادیمیر پوتین پاسخگو خواهد بود.”

زلنسکی تایید کرد که ۳۰ درصد از نیروگاه های اوکراین از ۱۰ اکتبر در نتیجه بمباران روسیه تخریب شده و باعث قطع برق در سراسر کشور شده است.

یک مقام اوکراینی تایید کرد که یک نیروگاه برق در دنیپرو در نتیجه بمباران روسیه به شدت آسیب دیده است.

سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور تأسیسات نظامی، سیستم های انرژی و انبارهای تسلیحات و مهمات ساخت خارجی در اوکراین را هدف قرار دادند.بمباران مجدد روسیه پس از بمباران – گمان می رود اوکراینی – در تاسیسات استان بلگورود روسیه، هم مرز با اوکراین صورت گرفت.

در اوایل این ماه، روسیه حملات گسترده‌ای را به تأسیسات انرژی، آب و برق در اوکراین انجام داد، پس از بمباران پل کرچ، که سرزمین اصلی روسیه را به کریمه متصل می‌کند، که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را ضمیمه خود کرد.کی‌یف از غرب خواست تا هر چه سریع‌تر سامانه‌های دفاع هوایی را برای دفع حملات روسیه در اختیار آن‌ها قرار دهد.

۱۱۰ روس در مقابل ۱۰۸ زن اوکراینی

در مورد دیگر، وزارت دفاع روسیه از تبادل اسرای جدید با طرف اوکراینی خبر داد.

این وزارتخانه گفت که ۱۱۰ روس – از جمله ۷۲ ملوان – که از فوریه گذشته در اوکراین بازداشت شده بودند، در ازای ۱۰۸ زن اوکراینی آزاد شده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »