... امروز: جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - 8:22 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واشنگتن پست مدعی شد: روسیه موشک‌های ذوالفقار و فاتح ۱۱۰ از ایران خریده است

مساله استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین آنچنان جدی شده است که در دستور کارهای نشست سران وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، قرار گرفته است.
نمایش سه فروند موشک بالستیک در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن

سیاست شرق _ روزنامه واشنگتن پست به نقل‌ از مقام‌های اطلاعاتی ایالات متحده و اوکراین مدعی شد که پس از پهپادهای نظامی، روسیه اخیرا ده‌ها موشک بالستیک کوتاه برد ذوالفقار و فاتح ۱۱۰ از ایران خریده و ایران آماده تحویل این محموله تسلیحاتی به مسکو می‌‌شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اوکراین بامداد دوشنبه ۱۷ اکتبر از حمله پهپادی دوباره به کی‌یف خبر داد. مساله استفاده از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین آنچنان جدی شده است که در دستور کارهای نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، قرار گرفته است.

طبق اظهارات متعدد مقامات جمهوری اسلامی، ایران در جنگ روسیه با اوکراین بی‌طرف است و گزارش‌ها از حضور پهپادهای خود در میدان‌های نبرد را تکذیب می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه ایران در تازه ترین موضع گیری خود دوشنبه صبح ضمن ابراز تاسف از انتشار اخبار با «اهداف سیاسی» تصریح کرده که ایران سلاحی برای هیچ طرف جنگ اوکراین نفرستاده است.

دقیقا یک هفته پیش ولودیمیر زلنسکی، پس از دیگر مقام‌های نظامی اوکراین مدعی شد که در حملات «بی‌سابقه» موشکی پهپادی روز دوشنبه ۱۰ اکتبر، پهپادهای ایرانی برای حمله به کی‌یف، پایتخت، به کار گرفته شدند. 

۸ ماه پس از آغاز جنگ اوکراین که در ادبیات رسمی روسیه به نام «عملیات ویژه نظامی» توصیف می‌شود، ارتش روسیه عملا از دستیابی به اهداف اولیه خود باز مانده است. نظامیان اوکراینی از اواخر ماه مه به بعد با خروج از لاک دفاعی، مناطق گسترده‌ای از سرزمین‌های اشغالی را بازپس گرفته اند. ولودیمیر زلنسکی می‌گوید این جنگ را با آزادی شبه‌جزیره کریمه پایان خواهد داد. 

این در حالیست که وزارت دفاع اوکراین دوشنبه صبح ادعا کرده که موفق شده طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ پهپاد انتحاری شاهد-۱۳۶ را در جنوب اوکراین منهدم کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »