... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - 8:57 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

گفت و گوی تلفنی وزرای خارجه ایران و کویت

وزیر امور خارجه ایران، در این گفت و کوی تلفنی، با اشاره به اولویت همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، اهمیت همکاری های منطقه ای را مورد تاکید قرار داد.

سیاست شرق _حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، طی تماس تلفنی با شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، انتصاب ایشان به عنوان وزیر امور خارجه کویت را تبریک گفت.

به نقل از ایرنا ، وزیر امور خارجه ایران، در این گفت و کوی تلفنی، با اشاره به اولویت همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، اهمیت همکاری های منطقه ای را مورد تاکید قرار داد.

وزیر خارجه کویت نیز ضمن تشکر از این پیام تبریک اعلام کرد که دولت کویت تلاش خود را برای حل و فصل مشکلات ایرانیان مقیم در کویت را، به کار خواهد بست.

شیخ سالم الصباح افزود که کویت به دنبال همکاری مشترک با جمهوری اسلامی ایران است تا روابط تاریخی و دوستانه فی‌مابین به روابطی عالی ارتقا یابد.

وی افزود کویت به دنبال روابط پایدار برای حفظ امنیت کشورهای منطقه است و این امر مسئولیتی سنگین بر دوش مقامات هر دو کشور می‌گذارد.

به گزارش سیاست شرق، «طلال الخالد» نخست وزیر کویت که از هفته گذشته رایزنی‌های خود با نمایندگان پارلمان کویت برای تشکیل کابینه جدید را آغاز کرده بود روز یکشنبه دولت جدید را تشکیل داد.

در کابینه جدید، «بدر حامد یوسف الملا» به عنوان وزیر نفت و «سالم عبدالله الجابر الصباح» به عنوان وزیر خارجه انتخاب شده‌اند.

الشيخ سالم عبدالله الجابر الصباح، پبش از این سفیر کویت در ایالات متحده آمریکا بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »