... امروز: چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 8:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

واکنش ایران به حادثه جشن هالووین در کره جنوبی

ناصر کنعانی تاکید کرد پیگیری حقوق قانونی و کنسولی قربانیان ‎ایرانی این حادثه در اولویت سفارت جمهوری اسلامی ایران می باشد.

سیاست شرق _ سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، کشته و مجروح شدن دهها تن از شرکت کنندگان در مراسم جشن هالووین در ‎سئول، پایتخت کره جنوبی را تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر شایسته از سوی مقامات سئول، شناسایی هویت تمامی قربانیان این حادثه تلخ در اسرع وقت انجام شود.

کنعانی با اشاره به نتایج حاصله از پیگیریهای بعمل آمده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول با مقامات کره مبنی بر اینکه متأسفانه تاکنون ۵ نفر از اتباع کشورمان در میان قربانیان این حادثه بوده اند، اظهار داشت، سفارت ایران از اولین ساعات این حادثه در ارتباط فوری با مقامات کره ای و نیز با مرکز، وضعیت هموطنان ایرانی را پیگیری کرده و این پیگیری ها بمنظور دریافت اطلاعات کامل تری از آخرین وضعیت هموطنان ایرانی و پیگیری وضعیت مجروحین و یا مفقودین احتمالی ادامه دارد.

ناصر کنعانی تاکید کرد پیگیری حقوق قانونی و کنسولی قربانیان ‎ایرانی این حادثه در اولویت سفارت جمهوری اسلامی ایران می باشد.

در پی حادثه هالووین شنبه شب در سئول، ۱۵۳ نفر از جمله ۲٠ شهروند غیرکره‌ای از ١۴ کشور جهان از جمله ایران و آمریکا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »