... امروز: دوشنبه - ۲۷ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 9:00 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

چین، تکالیف تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی را کاهش داد

دفاتر عمومی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای دولتی در اواخر ژوئیه سیاست «کاهش مضاعف» را با هدف کاهش بار تکالیف بیش از حد و تدریس خصوصی خارج از دانشگاه بر روی دانش‌آموزان صادر کرد.

سیاست شرق _ چین قصد دارد با کاهش تکالیف و بار تحصیلی دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی این کشور، توسعه با کیفیت بالا و متوازن و ادغام شهری و روستایی نظام آموزش اجباری ۹ ساله خود را ارتقا دهد.

به نقل از نشریه چاینادیلی،در این گزارش آمده است: با ۲۹۰ میلیون دانش آموز در مدارس و دانشگاه ها در سراسر چین، این کشور باید تضمین شود که آموزشی که برای میلیون ها خانواده و آینده کشور که حیاتی است، به درستی اجرا شود.

در این گزارش آمده است که این کشور به کاهش تکالیف و بار تحصیلی دانش آموزان در آموزش اجباری ادامه خواهد داد.

چین توسعه با کیفیت بالا و متعادل و ادغام شهری و روستایی سیستم آموزشی اجباری نه ساله خود را ترویج خواهد کرد، منابع آموزشی را بر اساس اندازه جمعیت تخصیص خواهد داد و اطمینان حاصل می کند که کودکان می توانند در مدارس دیگر ثبت نام کنند.

دفاتر عمومی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای دولتی در اواخر ژوئیه سیاست «کاهش مضاعف» را با هدف کاهش بار تکالیف بیش از حد و تدریس خصوصی خارج از دانشگاه بر روی دانش‌آموزان صادر کرد.

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، تعداد مؤسسات آموزشی غیر حضوری دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی ۹۲ درصد و تعداد مؤسسات آنلاین ۸۷ درصد کاهش یافته است.

این وزارتخانه کاهش مضاعف را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود در سال جاری برشمرده است.

این سیاست همچنین در دو جلسه امسال به موضوع داغ تبدیل شده است و قانونگذاران و مشاوران سیاسی راه‌هایی را برای کاهش بیشتر تکالیف و بار تدریس غیردرسی دانش‌آموزان بررسی می‌کنند.

نظرسنجی در یک مدرسه نشان داد که نسبت دانش آموزان با بینایی ضعیف از زمان اجرای سیاست جدید ۸.۶ درصد کاهش یافته است، به طوری که نسبت دانش آموزان دارای اضافه وزن ۱.۸ درصد کاهش یافته است و نسبت آنها به نتایج عالی در زمینه بدنی دست یافته اند و کیفیت امتحانات ۱٠درصد افزایش یافت.

او گفت که میانگین تعداد کتاب های امانت گرفته شده توسط دانش آموزان از کتابخانه مدرسه از کمتر از دو به پنج کتاب افزایش یافته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »