... امروز: پنجشنبه - ۰۹ فروردین - ۱۴۰۳
فوتبال ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - 7:36 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
برد شیرین ایران در جام جهانی فوتبال 2022 قطر؛

ایران ۲ _ ۰ ولز

تغییر اصلی، در بخش هجومی بود؛ علی قلی‌زاده در سمت راست و «آزمون» در مرکز خط حمله قرار گرفتند تا مهدی طارمی از مرکز خط حمله به سمت چپ منتقل شود.

سیاست شرق _ تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با نتیجه دو بر صفر و با گل‌های روزبه چشمی و رامین رضائیان مقابل ولز پیروز شد.

تیم ملی ایران حالا با ۳ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد و با یک تساوی مقابل آمریکا در بازی سه‌شنبه شب هم بخت صعود دارد.

کارلوس کی‌روش سرمربی ایران در بازی با ولز از این بازیکنان در ترکیب اصلی استفاده کرد: حسین حسینی، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نوراللهی و رامین رضاییان.

در ترکیب تیم ملی ایران چند تغییر نسبت به شروع بازی اول دیده می شد. در سمت راست خط دفاع رضائیان جای صادق محرمی را گرفت. در مرکز خط میانی هم دیگر خبری از علی کریمی نبود و سعید عزت‌اللهی جلوی مدافعان ایران بازی می‌کرد. حاج‌صفی بار دیگر در مثلث خط میانی قرارگرفت.

تغییر اصلی، در بخش هجومی بود؛ علی قلی‌زاده در سمت راست و «آزمون» در مرکز خط حمله قرار گرفتند تا مهدی طارمی از مرکز خط حمله به سمت چپ منتقل شود. ترکیبی که نسبت به ترکیب ثابت بازی با انگلیس هجومی‌تر شده بود.

در این بازی کی‌روش همچنین حسین حسینی را بجای بیرانوند مصدوم در درون دروازه قرار داد و باز هم تصمیم گرفت؛ شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان، زوج اصلی قلب دفاع ایران در بازی‌های انتخابی را روی نیمکت بنشاند و از مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی استفاده کند.

رابرت پیج سرمربی ولز هم بازی را با این ترکیب شروع کرد:

وین هنسی، نکو ویلیامز، بن دیویس، کریس مفام، جو رودون، هری ویلسون، آرون رمزی، گرت بیل، کیفر مور، کونور روبرتس و اتان آمپادو.

ترکیب ولز نسبت به بازی با آمریکا فقط یک تغییر داشت. دنیل جیمز مهاجم فولام از ترکیب بیرون مانده و کیفر مور بازیکن بورنموث که در بازی قبلی از ابتدای نیمه دوم جای جیمز را گرفته بود، این بار از شروع بازی کنار گرث بیل بازی کرد.

ایران بازی را نه با سیستم ۲-۴-۴ خطی و نه ۱-۴-۱-۴ بلکه به دلیل حضور طارمی و قلی‌زاده از چپ و راست بسیار نزدیک به آزمون در مرکز خط حمله، با شکلی از ۳-۳-۴ آغاز کرد اما با حضور بسیار نزدیک مهاجمان به یکدیگر.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »