... امروز: یکشنبه - ۰۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۲۲ دی ۱۴۰۲ - 5:01 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور مصر

این چهارمین سفر بلینکن به خاورمیانه از زمانی است که اسرائیل عملیات نظامی گسترده خود را در 7 اکتبر 2023 علیه غزه در پاسخ به حمله غافلگیرانه حماس به جنوب اسرائیل آغاز کرد، که منجر به جان باختن بیش از 23000 فلسطینی در نوار غزه شد.

سیاست شرق _ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه، با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در قاهره، پایتخت مصر، دیدار و گفت و گو کرد.

ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان مذاکرات، رئیس جمهور مصر با بلینکن، در خصوص تلاش‌های مصر برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها برای دستیابی به آتش‌بس فوری در غزه» و همچنین اطمینان از جریان کافی کمک‌های بشردوستانه به منطقه محاصره شده غزه، تبادل نظر شد.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور مصر بر ضرورت پایان دادن به “مشکلات انسانی در غزه” و ضرورت دستیابی به یک راه حل عادلانه و همه جانبه برای مسئله فلسطین تاکید کرد.

رئیس‌جمهور مصر در این دیدار، بر مخالفت قاطع خود را با هرگونه تلاش‌ برای آواره‌کردن فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان تاکید کرد.

این چهارمین سفر بلینکن به خاورمیانه از زمانی است که اسرائیل عملیات نظامی گسترده خود را در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ علیه غزه در پاسخ به حمله غافلگیرانه حماس به جنوب اسرائیل آغاز کرد، که منجر به جان باختن بیش از ۲۳۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه شد.

وی سفر منطقه ای را هفته گذشته آغاز کرد و از ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات، عربستان سعودی، اسرائیل، کرانه باختری، بحرین و در نهایت مصر بازدید کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »