... امروز: شنبه - ۰۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فوتبال ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - 7:03 ب.ظ زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه
کپی شد!
0

حواشی جالب بازی ایران و آمریکا/ از اهدای فرش تا دلداری دادن به بازیکنان ایران

حواشی بازی تیم های فوتبال ایران و آمریکا نشان از توجه به مسائل دیگری از جمله صلح و اخلاق در ورزش بود که فارغ از حساسیت های ایجاد شده پیرامون مسابقه فوتبال بین دو کشور است.

سیاست شرق _ با وجود حساسیت های ایجاد شده پیرامون بازی ایران و آمریکا در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر، این بازی با حواشی مختلفی نیز همراه بود که قابل توجه و موید مسائل دیگری بود.

اهدای فرش ویژه بازی ایران و آمریکا توسط مهدی محمدنبی، سرپرست تیم ملی ایران به مدیر تیم ایالات متحده، از جمله حواشی بازی تیم های فوتبال دو کشور بود که نشان از توجه به مسائل دیگری از جمله صلح و اخلاق در ورزش بود که می تواند، فضا را تلطیف نماید.

از سویی دیگر، وقتی شب گذشته، تیم ملی فوتبال ایران به شکلی غیرمنتظره از صعود به جمع شانزده تیم پایانی باز ماند، تا لذت تماشای بازی تیم ملی ایران برابر هلند نصیب هوادارانش نشود، غم بزرگی را نصیب هواداران تیم ملی و همچنین بازیکنانش کرد.

این باخت تلخ، برای بازیکنان بسیار سخت بود. انتشار تصاویری از اشک‌های ناراحت‌کننده ملی‌پوشان نشان از همین موضوع داشت، از بازیکنان ثابت تا ذخیره همه و همه به خاطر رنگ باختن رویای صعود، شب دشواری را روی چمن و صندلی‌های نیمکت ورزشگاه الثمامه تجربه کردند.

در این بین، رامین رضاییان هم مانند سایر ملی‌پوشان کنترل احساساتش را از دست داد و برای دقایق بسیاری درون زمین مانده بود و به پهنای صورت اشک می‌ریخت به طوری که از سرمربی تا بازیکنان تیم ملی امریکا به او دلداری دادند. در ادامه تصاویری از برخورد اعضای تیم امریکا با مدافع راست تیم ملی را می‌بینید:

گرگ برهالتر، سرمربی تیم آمریکا که در نشست پیش از بازی برابر ایران هم بابت رفتار فدراسیون فوتبال کشورش عذرخواهی کرده بود، بعد از بازی این‌چنین به سراغ رامین رضاییان رفت و به او دلداری داد.
آنتونی رابینسون، مدافع چپ آمریکا در بازی شب گذشته که بارها با رامین در دوئل‌های زمینی و هوایی از دقیقه یک تا صد مسابقه تنه به تنه شد، در انتهای بازی به سراغ او رفت تا کمی از غم رضاییان کم کند.
تیم ریم، مدافع باتجربه و مسن‌ترین بازیکن تیم ملی آمریکا هم به سادگی از کنار رامین نگذشت و سعی کرد مدافع تیم ملی ایران را از جایش بلند کند.
اما احتمالا جالب‌ترین ارتباطی که بین بازیکنان آمریکایی با رامین برقرار شد، به برخورد سارجنت با رضاییان برمی‌گردد. مهاجم ۲۲ ساله امریکایی که به شدت از ناراحتی رامین رضاییان متاثر شده بود، دچار بغض شد و برای ثانیه‌هایی مدافع تیم ملی ایران را در آغوش گرفت.
رامین که یکی از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی قطر بود، حالا باید با خداحافظی از این تورنمنت، به فکر درخشش در جام ملت‌های آسیا باشد. جایی که یک سال دیگر به استادیوم‌های قطر برمی‌گردد تا این بار آخرین شانس خودش را برای قهرمانی در آسیا امتحان کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »