... امروز: جمعه - ۰۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
سیاسی ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - 10:06 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

نظر رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره جانمایی نیروگاه دارخوین

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تاکید کرد با توجه به وضعیت رودخانه کارون بهتر است پروژه احداث نیروگاه هسته‌ای در دارخوین خوزستان، به کنار خلیج فارس یا دریای عمان منتقل شود.

سیاست شرق _ فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ، در واکنش به آغاز احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی هسته‌ای در دارخوین استان خوزستان گفت: با وضعیت رودخانه کارون، بهتر است این پروژه به کنار خلیج فارس یا دریای عمان منتقل شود.

به نقل از «ایسنا» وی همچنین اظهار داشت: اگر به گذشته برگردیم نظر بنده این بود که با وضعیت رودخانه کارون، بهتر است این پروژه به کنار خلیج فارس یا دریای عمان منتقل شود.

وی افزود: انتظار می‌رود مطالعات احداث این نیروگاه بعد از ۵۰ سال به‌روز شده باشد.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران، در ادامه خاطرنشان کرد: اگر قرار است طی ۸ سال، بالغ بر ۲ الی ۳ میلیارد دلار برای احداث نیروگاه دارخوین هزینه شود که ۳۰۰ مگاوات دست ما را بگیرد، آیا منطقی نیست به سراغ تکمیل راکتور ۱۰۰۰ مگاواتی بوشهر رفت؟

وی که رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز است، درباره بودجه لازم برای اجرای پروژه مذکور نیز گفت: اگر دولت پول دارد چرا آن را به دو راکتوری که در حال ساخت در بوشهر است تزریق نمی کند تا مشکل مالی آنها حل شود؟

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در پایان اظهار داشت: لیسانسی که نیروگاه باید اخذ کند، نیز مسئله‌ای است. تا این لحظه ما لیسانس‌دهنده نیروگاه هسته‌ای نیستیم، ولی اجزایی را می‌توانیم بسازیم که تحت تایید شرکت‌های معتبر و یا کشورهایی که دارای استاندارد باشند قرار گیرد.

گفتنی است محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، در مراسم آغاز احداث این نیروگاه هسته‌ای گفت: «امیدواریم بتوانیم نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی دارخوین را احداث کنیم تا فصل جدیدی در ظرفیت صنعتی و فناوری ایجاد کنیم». زمان تقریبی اجرای این طرح ۸ سال و برآورد مالی اجرای آن نیز ۲ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »