... امروز: جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
اجتماعی ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - 11:23 ق.ظ زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
در دیدار با هیات سازمان ملل متحد؛

آیت الله سیستانی بر اهمیت ترکیب همزیستی مسالمت آمیز و پایان خشونت و نفرت تاکید کردند

آیت الله سیستانی در این دیدار بر اهمیت ترکیب تلاش‌ها برای تحکیم همزیستی مسالمت‌آمیز، خاتمه نفرت و خشونت، ایجاد احترام و تحمل در میان افراد دارای مذاهب و باورهای متفاوت تاکید کرد.

سیاست شرق _ هیات سازمان ملل متحد، شامل میگل آنجل موراتینوس، نماینده ارشد سازمان ملل برای اتحاد تمدن‌ها و جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه این سازمان در امور عراق، با آیت‌الله علی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان عراق، در نجف دیدار کردند.

شبکه سومریه نیوز، روز چهارشنبه، اعلام کرد که جنین پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف، تأکید کرد که در این دیدار بر اهمیت حکمت و عقلانیت مرجعیت عالی شیعه و حمایت وی از هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بررسی شد.

پلاسخارت دیدارش با آیت‌الله سیستانی را یک “اتفاق بزرگ” ارزیابی کرد و گفت که پیام مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق همزیستی مسالمت‌آمیز میان تمامی اجزای جامعه عراق بود.

وی همچنین اعلام کرد که در دیدار او با آیت‌الله سیستانی به مسائل سیاسی پرداخته نشده است.

نماینده سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: دیدار ما با آقای سیستانی از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است.

میگل موراتینوس، نماینده عالی سازمان ملل در امور ائتلاف تمدن‌ها نیز در این دیدار حضور داشت.

موراتینوس درباره این دیدار گفت: سلام دبیرکل سازمان ملل متحد و پاپ فرانسیس را به آقای سیستانی ابلاغ کردیم و تاکید کردیم که سازمان ملل متحد از آشتی ملی و حفاظت از تمدن‌ها در عراق حمایت می‌کند.

دفتر آیت‌الله سیستانی نیز در بیانیه‌ای درباره این دیدار نوشت که مرجع عالیقدر شیعیان عراق بر اهمیت افزایش تلاش‌ها به منظور ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز، نفی خشونت و نفرت و ایجاد ارزش‌های دوستی مبتنی بر توجه به حقوق و احترام متقابل میان پیروان ادیان مختلف و گرایش‌های فکری تاکید کردند.

ایشان افزودند: فجایعی که بسیاری از مردم و گروه‌های قومی و اجتماعی در بسیاری از نقاط جهان متحمل می‌شوند چ در نتیجه آزار و اذیت فکری و مذهبی، سرکوب آزادی‌های اولیه و نبود عدالت اجتماعی اتفاق می‌افتند که در ظهور برخی جنبش‌های افراطی مؤثر هستند؛ جنبش‌هایی که از خشونت کور علیه غیرنظامیان بی‌دفاع استفاده می‌کنند و به مراکز مذهبی و اماکن باستانی دیگران که از نظر فکر یا عقیده با این جنبش‌ها متفاوت هستند، حمله می‌کنند.

آیت الله سیستانی در این دیدار بر اهمیت ترکیب تلاش‌ها برای تحکیم همزیستی مسالمت‌آمیز، خاتمه نفرت و خشونت، ایجاد احترام و تحمل در میان افراد دارای مذاهب و باورهای متفاوت تاکید کرد.

این مرجع تقلید شیعیان، به رنج برخی گروهای‌‌های اجتماعی به‌دلیل زورگویی فکری و مذهبی، سرکوب آزادی‌های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی در بسیاری از نقاط جهان اشاره کرده و گفت که این قبیل رنج‌ها در ظهور برخی جنبش‌های رادیکال که علیه غیرنظامیان خشونت اعمال کرده و به اماکن مقدس و آثار تاریخی مختلف حمله می‌کنند، نقش مهمی دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language »